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Robust Autonomous Car Steering Based on Vehicle Dynamics Inversion

Bajcinca, Naim (2005) Robust Autonomous Car Steering Based on Vehicle Dynamics Inversion. CCA 2005, 2005-08-28 - 2005-08-31, Toronto.

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Kurzfassung

The autonomous car steering problem is defined as a regulation task of yaw and relative lateral position dynamics along a given path trajectory. Therefore a control structure based on vehicle dynamics inversion is proposed to decouple the two regulation tasks. The inversion structure assumes all-wheel (joint front- and rear-axle) steering actuation. The resulting algorithm exhibits additionally integrated robust yaw stabilization and is validated by simulation of different maneurvers for different vehicle speeds and road conditions with linear and detailed nonlinear vehicle model.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/18706/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Robust Autonomous Car Steering Based on Vehicle Dynamics Inversion
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bajcinca, NaimNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Februar 2005
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Autonomous steering, robust control, vehicle dynamics, 2 DOF control, IDOB
Veranstaltungstitel:CCA 2005
Veranstaltungsort:Toronto
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:28 August 2005
Veranstaltungsende:31 August 2005
Veranstalter :IEEE Conference on Control Applications
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - MetroFa (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012)
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:21 Feb 2006
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:00

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