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On the modelling of the friction characteristics of railway vehicle brakes

Ehret, Marc und Heckmann, Andreas und Hohmann, Ernst (2022) On the modelling of the friction characteristics of railway vehicle brakes. International Journal of Rail Transportation. Taylor & Francis. doi: 10.1080/23248378.2022.2029723. ISSN 2324-8378.

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Offizielle URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23248378.2022.2029723

Kurzfassung

The rules and standards that define the requirements and methods for the layout of friction brake systems for railway vehicles still demand extensive experimental surveys since the general confidence in the theoretical predictability of the brake pad friction behaviour is limited. In fact, a review of numerous measurements from dynamometer test rigs exposes a large variation of the friction characteristics. Nevertheless, these measurements could be exploited to develop an elaborate friction modelling approach that includes deterministic and stochastic influences. The comparison of vehicle measurements from field tests with simulation results reveals that a significant improvement of the theoretical predictability of braking distances is within reach. Consequently, this applies as well for a more virtual layout and acceptance procedure for railway vehicle brake systems in the future.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/186729/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:On the modelling of the friction characteristics of railway vehicle brakes
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ehret, MarcMarc.Ehret (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5027-3865NICHT SPEZIFIZIERT
Heckmann, AndreasAndreas.Heckmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3883-8653NICHT SPEZIFIZIERT
Hohmann, ErnstNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:30 Januar 2022
Erschienen in:International Journal of Rail Transportation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1080/23248378.2022.2029723
Verlag:Taylor & Francis
ISSN:2324-8378
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Friction Models, railway brakes, braking distance, disc temperature
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Ehret, Marc
Hinterlegt am:13 Jun 2022 09:56
Letzte Änderung:01 Mär 2023 03:00

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