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Safety Considerations of Hydrogen Application in Shipping in Comparison to LNG

Depken, Jorgen Johannes und Dyck, Alexander und Roß, Lukas und Ehlers, Sören (2022) Safety Considerations of Hydrogen Application in Shipping in Comparison to LNG. Energies, 15 (9). Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/en15093250. ISSN 1996-1073.

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[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
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Offizielle URL: https://www.mdpi.com/1996-1073/15/9/3250

Kurzfassung

Shipping accounts for about 3% of global CO2 emissions. In order to achieve the target set by the Paris Agreement, IMO introduced their GHG strategy. This strategy envisages 50% emission reduction from international shipping by 2050, compared with 2008. This target cannot be fulfilled if conventional fuels are used. Amongst others, hydrogen is considered to be one of the strong candidates as a zero-emissions fuel. Yet, concerns around the safety of its storage and usage have been formulated and need to be addressed. Safety, in this article, is defined as the control of recognized hazards to achieve an acceptable level of risk. This article aims to propose a new way of comparing two systems with regard to their safety. Since safety cannot be directly measured, fuzzy set theory is used to compare linguistic terms such as safer. This method is proposed to be used during the alternative design approach. This approach is necessary for deviations from IMO rules, for example, when hydrogen should be used in shipping. Additionally, the properties of hydrogen that can pose a hazard, such as its wide flammability range, are identified.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/186269/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Safety Considerations of Hydrogen Application in Shipping in Comparison to LNG
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Depken, Jorgen JohannesJorgen.Depken (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5413-4627NICHT SPEZIFIZIERT
Dyck, AlexanderAlexander.Dyck (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5010-8226NICHT SPEZIFIZIERT
Roß, Lukaslukas.ross (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1641-9469NICHT SPEZIFIZIERT
Ehlers, Sörensoeren.ehlers (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5698-9354NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:28 April 2022
Erschienen in:Energies
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:15
DOI:10.3390/en15093250
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Allen, Cody MichaelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gosala, Dheeraj Bdheeraj.gosala (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4098-1603NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:1996-1073
Status:veröffentlicht
Stichwörter:shipping; hydrogen; storage; safety; hazard; rules; regulation; fuzzy set theory
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - FuturePorts
Standort: Geesthacht , Oldenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Maritime Energiesysteme
Institut für Maritime Energiesysteme > Abteilung Energieinfrastruktur
Institut für Vernetzte Energiesysteme
Institut für Vernetzte Energiesysteme > Stadt- und Gebäudetechnologien
Hinterlegt von: Depken, Jorgen Johannes
Hinterlegt am:29 Apr 2022 13:09
Letzte Änderung:12 Sep 2022 08:48

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Safety Considerations of Hydrogen Application in Shipping in Comparison to LNG. (deposited 29 Apr 2022 13:09) [Gegenwärtig angezeigt]

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