elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Using Augmented Reality to Reduce Workload in Offshore Environments

Maibach, Malte-Jörn und Jones, Michael und Walko, Christian (2022) Using Augmented Reality to Reduce Workload in Offshore Environments. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-022-00578-2. ISSN 1869-5590.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
3MB

Offizielle URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-022-00578-2

Kurzfassung

In the offshore environment helicopters are widely used to transport crew and material from and to maritime wind farms. Due to unforeseeable and often inclement weather situations and challenging tasks these missions put a high workload on the helicopter pilots. In this paper two test campaigns are described which assess the utility of an affordable commercial-off-the-shelf (COTS) head-mounted display (HMD) to reduce workload for commercial maritime operations. The HMD system was implemented within the air vehicle simulator (AVES) at the German Aerospace Center (DLR). Three missions were flown with experienced offshore pilots, performed in a realistic scenario. Independent subjective assessments of both workload and situational awareness were obtained. Results from the studies show that the overall workload for all missions decreased and situational awareness increased when using the HMD. Opinions regarding overall benefit and advantages of the system were found to vary between pilots and missions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/186058/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Using Augmented Reality to Reduce Workload in Offshore Environments
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Maibach, Malte-JörnMalte-Joern.Maibach (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7266-8542NICHT SPEZIFIZIERT
Jones, MichaelMichael.Jones (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Walko, ChristianChristian.Walko (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5001-5089NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:6 April 2022
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/s13272-022-00578-2
Verlag:Springer
ISSN:1869-5590
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter, Flight Simulation, Offshore, Augmented Reality, Head-Mounted Display, HMD, Workload, Situational Awareness, Microsoft HoloLens, AVES
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: Maibach, Malte-Jörn
Hinterlegt am:18 Jan 2023 19:47
Letzte Änderung:26 Jan 2023 16:23

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.