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Effect of Aerodynamic Damping Approximations on Aeroelastic Eigensensitivities

Kaiser, Christoph und Quero-Martin, David (2022) Effect of Aerodynamic Damping Approximations on Aeroelastic Eigensensitivities. Aerospace, 9 (127), Seiten 1-21. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/aerospace9030127. ISSN 2226-4310.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
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Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2226-4310/9/3/127

Kurzfassung

Aeroelastic sensitivities for the flutter solution are a crucial component of the multidisciplinary optimization methods employed in modern aircraft design. This paper derives the aeroelastic sensitivities for different aerodynamic damping approximations - the p-k method, the g method and the generalized aeroelastic analysis method - highlighting the influence of the employed aerodynamic approximation on the required derivatives. The derived formulation for the determination of aeroelastic sensitivities by means of a direct method is verified for the case of a two-degree-of-freedom typical section model, where analytical aeroelastic sensitivities can be analytically obtained. For this and for an additional model, namely the AGARD 445.6 weakened wing, the significant effect of the aerodynamic damping approximation on the aeroelastic sensitivities is shown.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/185473/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Effect of Aerodynamic Damping Approximations on Aeroelastic Eigensensitivities
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kaiser, ChristophChristoph.Kaiser (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9156-8352133666285
Quero-Martin, DavidDavid.QueroMartin (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2602-4265NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 März 2022
Erschienen in:Aerospace
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:9
DOI:10.3390/aerospace9030127
Seitenbereich:Seiten 1-21
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:2226-4310
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aeroelasticity, aerodynamic damping, flutter sensitivities, eigensensitivities
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulationen
Hinterlegt von: Kaiser, Christoph
Hinterlegt am:04 Mär 2022 09:17
Letzte Änderung:24 Apr 2023 15:02

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