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Thermo-mechanical design aspects for primary composite structures of large transport aircraft

Petersen, D. und Rolfes, R. und Zimmermann, R. (2001) Thermo-mechanical design aspects for primary composite structures of large transport aircraft. Aerospace Science and Technology, 5 (2), Seiten 135-146.

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Kurzfassung

Thermo-mechanical design aspects for primary carbon fibre reinforced plastics (CFRP) components, especially wings, of future large transport aircraft are discussed. Numerical simulations of the heating of a wing under intensive sun irradiation and of cooling during taxiing and take-off result in the recommendation of an appropriate design temperature. The study of flat stringer-stiffened panels reveals the influence of imperfections and boundary conditions on the buckling load under simultaneous thermal and mechanical loading.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/16575/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Thermo-mechanical design aspects for primary composite structures of large transport aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Petersen, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rolfes, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zimmermann, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2001
Erschienen in:Aerospace Science and Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:5
Seitenbereich:Seiten 135-146
Status:veröffentlicht
Stichwörter:thermo-mechanics, heat transfer, thermal analysis, thermally induced buckling, structural stability, composites, transport aircraft, wing, fuselage
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Institut für Strukturmechanik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 16:09

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