Ehlert, U.-C. und Günther, P. und Büter, A. und Sachau, D. und Breitbach, E. (1999) Adaptive Camber Variation Utilising Local Anisotropy. In: 25th European Rotorcraft Forum, Vol. 2, N5-1-N5-8. 25th European Rotorcraft Forum, Rom, Italien, September 1999.
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Kurzfassung
This paper presents an investigation of an actively controllable camber variation for rotor blades. The new structural Concept described here is based upon a 3-cell blade design using tension-torsion-coupling together with piezoelectric stack-actuators to bend the cross-section about the blade axis. A finite-element-model of an adaptive camber rotor blade is used to perform a parameter optimisation to maximise camber variation at the blade tip. Both, geometric as well as material and manufacturing parameters are evaluated. Their influence is presented.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/16367/ | ||||||||||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Paper) | ||||||||||||||||||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1999, monograph_id=Paper No: N5, | ||||||||||||||||||||||||
Titel: | Adaptive Camber Variation Utilising Local Anisotropy | ||||||||||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1999 | ||||||||||||||||||||||||
Erschienen in: | 25th European Rotorcraft Forum | ||||||||||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
Band: | Vol. 2 | ||||||||||||||||||||||||
Seitenbereich: | N5-1-N5-8 | ||||||||||||||||||||||||
Herausgeber: |
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Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 25th European Rotorcraft Forum, Rom, Italien, September 1999 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstalter : | AGUSTA | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L DT - Drehflüglertechnologien | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||||||||||||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Institut für Strukturmechanik | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 16 Sep 2005 | ||||||||||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 15:44 |
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