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Analysis of the Contribution of Large Scale Motions to the Skin Friction of a Zero-Pressure-Gradient Turbulent Boundary Layer Using the Renard-Deck Decomposition

Sun, Bihai und Shehzad, Muhammad und Jovic, Daniel und Cuvier, Christophe und Willert, Christian und Ostovan, Yasar und Foucaut, Jean Marc und Atkinson, Callum und Soria, Julio (2021) Analysis of the Contribution of Large Scale Motions to the Skin Friction of a Zero-Pressure-Gradient Turbulent Boundary Layer Using the Renard-Deck Decomposition. In: 14th International Symposium on Particle Image Velocimetry - ISPIV2021. 14th International Symposium on Particle Image Velocimetry – ISPIV 2021, 01. - 05. Aug. 2021, Chicago, USA (Virtual). doi: 10.18409/ispiv.v1i1.173.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.18409/ispiv.v1i1.173

Kurzfassung

Coherent flow structures in turbulent boundary layers have been an active field of research for many decades, as they might be the key to reveal the mechanics of turbulence production and transport in turbulent shear flows. Renard and Deck (2016) proposed a theoretical decomposition for the mean skin-friction coefficient based on the mean kinetic energy budget in the streamwise direction. This decomposition, referred to as the Renard-Deck (RD) decomposition, decomposes the mean skin friction generation into three physical mechanisms in an absolute reference frame, namely, direct viscous dissipation, turbulent kinetic energy production, and spatial growth. In this study, the large scale motions (LSMs) are extracted using a proper orthogonal decomposition (POD) of the velocity field based on high-spatial-resolution two-dimensional - two-component particle image velocimetry (HSR 2C-2D PIV) of a zero-pressure-gradient turbulent boundary layer (ZPG-TBL), and their effect on the skin friction via RD decomposition.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/148598/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Analysis of the Contribution of Large Scale Motions to the Skin Friction of a Zero-Pressure-Gradient Turbulent Boundary Layer Using the Renard-Deck Decomposition
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sun, BihaiMonash Universityhttps://orcid.org/0000-0002-2587-050XNICHT SPEZIFIZIERT
Shehzad, MuhammadMonash UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jovic, DanielMonash UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cuvier, ChristopheUniv. Lille, CNRS, ONERA, Arts et Metiers Institute of Technology, Centrale Lille, UMR 9014 - LMFLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Willert, ChristianChris.Willert (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1668-0181NICHT SPEZIFIZIERT
Ostovan, YasarUniv. Lille, CNRS, ONERA, Arts et Metiers Institute of Technology, Centrale Lille, UMR 9014 - LMFLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Foucaut, Jean MarcUniv. Lille, CNRS, ONERA, Arts et Metiers Institute of Technology, Centrale Lille, UMR 9014 - LMFLhttps://orcid.org/0000-0003-0800-8608NICHT SPEZIFIZIERT
Atkinson, CallumMonash Universityhttps://orcid.org/0000-0003-3726-2103NICHT SPEZIFIZIERT
Soria, JulioMonash Universityhttps://orcid.org/0000-0002-7089-9686NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 August 2021
Erschienen in:14th International Symposium on Particle Image Velocimetry - ISPIV2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.18409/ispiv.v1i1.173
Status:veröffentlicht
Stichwörter:turbulent boundary layer, adverse pressure gradient, particle image velocimetry, PIV, proper orthogonal decomposition
Veranstaltungstitel:14th International Symposium on Particle Image Velocimetry – ISPIV 2021
Veranstaltungsort:Chicago, USA (Virtual)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:01. - 05. Aug. 2021
Veranstalter :Illinois institute of Technology
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksmesstechnik
Hinterlegt von: Willert, Dr.phil. Christian
Hinterlegt am:22 Feb 2022 11:26
Letzte Änderung:22 Feb 2022 11:26

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