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Design of Composite Wing Access Cover Under Impact Loads

Johnson, A. F. und Kempe, G. und Simon, J. (2000) Design of Composite Wing Access Cover Under Impact Loads. Applied Composite Materials, 7, Seiten 219-229.

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Kurzfassung

The paper describes a design concept and prototype development study for a composite wing access cover panel which may be subjected to high velocity impact loads from burst tyre fragments. A number of design variants were fabricated in unidirectional (UD) carbon fibre reinforced polyetheretherketone (CF/PEEK) using th evacuum forming method. Emphasis in the paper is on the use of impact simulations at the design stage to assess various design concepts for the composite panel using finite element (FE) simulation techniques. These predict a damage state in the structure after impact loading, which allows the panel concepts to be ranked for impact resistance. This led to a successful design concept, which was verified by structural impact tests, in which the CF/PEEK access panel had an impact resistance liner of high performance polyethylene fabric.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14805/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Design of Composite Wing Access Cover Under Impact Loads
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Johnson, A. F.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kempe, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Simon, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Erschienen in:Applied Composite Materials
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:7
Seitenbereich:Seiten 219-229
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aircraft structures, carbon fibre/PEEK, impact simulation, impact damage, high performance polyethylene fibres
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 22:19

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