elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

An empirical model for stagnation pressure gain in rotating detonation combustors

Bach, Eric und Paschereit, C.O. und Stathopoulos, Panagiotis und Bohon, Myles D. (2020) An empirical model for stagnation pressure gain in rotating detonation combustors. Proceedings of the Combustion Institute, 38 (3), Seiten 3807-3814. Elsevier. doi: 10.1016/j.proci.2020.07.071. ISSN 1540-7489.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1540748920305216

Kurzfassung

This work investigates the stagnation pressure gain in rotating detonation combustors (RDC) and its dependency on the geometry and mass flux of the combustor. Using a Kiel probe to directly measure stagnation pressure in the high-enthalpy exhaust stream, results are presented for a systematic variation of these parameters. The best-performing configuration achieved a pressure gain of -8%. A comparison with thrust-based equivalent available pressure data from literature shows that the Kiel probe measurements are in good agreement. It is observed that pressure gain increases with increasing air injector area, decreasing outlet throat area, increasing combustor mass flux, and is seen to be dependent on the operating mode. The data are then used to obtain an empirical model that describes pressure gain as a function of the three variables of injector area ratio, outlet area ratio, and combustor mass flux. The model is compared with measurements in this combustor and others, and is used to predict the pressure gain boundaries and to assess design corridors that potentially achieve positive pressure gain.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/147775/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:An empirical model for stagnation pressure gain in rotating detonation combustors
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bach, EricNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Paschereit, C.O.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stathopoulos, PanagiotisNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bohon, Myles D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 September 2020
Erschienen in:Proceedings of the Combustion Institute
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:38
DOI:10.1016/j.proci.2020.07.071
Seitenbereich:Seiten 3807-3814
Verlag:Elsevier
ISSN:1540-7489
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotating detonation engine, Pressure gain combustion, Equivalent available pressure, Stagnation pressure measurement, Combustor design
HGF - Forschungsbereich:Energie
HGF - Programm:Energiesystemdesign
HGF - Programmthema:Digitalisierung und Systemtechnologie
DLR - Schwerpunkt:Energie
DLR - Forschungsgebiet:E SY - Energiesystemtechnologie und -analyse
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):E - Energiesystemtechnologie, E - Gasturbine, E - Verbrennungs- und Kraftwerkssysteme
Standort: Cottbus
Institute & Einrichtungen:Institut für CO2-arme Industrieprozesse
Hinterlegt von: Stathopoulos, Panagiotis
Hinterlegt am:17 Dez 2021 17:12
Letzte Änderung:20 Okt 2023 08:41

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.