Gökmen, René und Heidrich, David und Schreiber, Andreas und Bichlmeier, Christoph (2021) Stereotypes as Design Patterns for Serious Games to Enhance Software Comprehension. In: 2021 IEEE Conference on Games, CoG 2021, Seiten 1-3. Stereotypes as Design Patterns for Serious Games to Enhance Software Comprehension, 2021-08-17 - 2021-08-20, Copenhagen, Denmark. doi: 10.1109/CoG52621.2021.9619060. ISBN 978-1-6654-3886-5. ISSN 2325-4270.
PDF
- Nur DLR-intern zugänglich
114kB |
Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9619060
Kurzfassung
Stereotypes support a high-level software compre-hension by implying roles and responsibilities of classes insoftware systems. We propose the idea of using stereotypes asdesign patterns for serious games to enhance object orientedsoftware comprehension. These design patterns can reduce thecomplexity of software systems and encode software knowledgeinto game mechanics. We provide examples of possible gamemechanics and discuss the application of the proposed designpatterns
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/147398/ | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||||||
Titel: | Stereotypes as Design Patterns for Serious Games to Enhance Software Comprehension | ||||||||||||||||||||
Autoren: |
| ||||||||||||||||||||
Datum: | 2021 | ||||||||||||||||||||
Erschienen in: | 2021 IEEE Conference on Games, CoG 2021 | ||||||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||
In SCOPUS: | Ja | ||||||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Ja | ||||||||||||||||||||
DOI: | 10.1109/CoG52621.2021.9619060 | ||||||||||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 1-3 | ||||||||||||||||||||
ISSN: | 2325-4270 | ||||||||||||||||||||
ISBN: | 978-1-6654-3886-5 | ||||||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||
Stichwörter: | Serious Games, Design Patterns, Software Engineering, Software Comprehension, Stereotypes | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | Stereotypes as Design Patterns for Serious Games to Enhance Software Comprehension | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Copenhagen, Denmark | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 17 August 2021 | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 20 August 2021 | ||||||||||||||||||||
Veranstalter : | IT University of Copenhagen | ||||||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||
HGF - Programm: | Raumfahrt | ||||||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Technik für Raumfahrtsysteme | ||||||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Raumfahrt | ||||||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | R SY - Technik für Raumfahrtsysteme | ||||||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | R - Analytik und Visualisierung großer Raumfahrt-Softwaresysteme | ||||||||||||||||||||
Standort: | Köln-Porz , Oberpfaffenhofen | ||||||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Softwaretechnologie > Intelligente und verteilte Systeme Institut für Softwaretechnologie | ||||||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Heidrich, David | ||||||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 14 Dez 2021 11:04 | ||||||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:46 |
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags