elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Decentralized Load Alleviation System

Weber, Guido und Hartmann, Axel und Schneider, Christian und Golomazov, Vitaly und Wallace, Christian und Fezans, Nicolas und Kier, Thiemo (2021) Decentralized Load Alleviation System. SEE MEA (More Electric Aircraft) 2021, 2021-10, Bordeaux, France.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
428kB
[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Kurzfassung

The transformation of air transport to a greener and carbon neutral future is the major driver for technology improvements for next generation aircraft. Among many others, aerodynamic efficiency is one key aspect to achieve this goal. This is especially relevant in order to make future SAF-fuelled propulsion or electric propulsion affordable. Thus, major design studies foresee low drag, high aspect ratio, thin wings that are much more sensitive to aeroelastic effects and face stability issues, while larger bending and torsion amplitudes cause fatigue issues. One solution to address these issues is active control of the (elastic) wing response. This paper presents a decentralized and therefore fast response solution to deflect the control surfaces of the wing, enabling improved gust alleviation and thus, reduced wing loads. Furthermore, the capability of the system to control the aeroelastic response of the wing is studied

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/146762/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Decentralized Load Alleviation System
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Weber, GuidoLiebherrNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hartmann, AxelLiebherrNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schneider, ChristianLiebherrNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Golomazov, VitalyLiebherrNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wallace, ChristianChristian.Wallace (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3400-5451NICHT SPEZIFIZIERT
Fezans, NicolasNicolas.Fezans (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4351-3474NICHT SPEZIFIZIERT
Kier, ThiemoThiemo.Kier (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6210-6295NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 Oktober 2021
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Gust load alleviation; Decentralized control; Remote Electronic Unit
Veranstaltungstitel:SEE MEA (More Electric Aircraft) 2021
Veranstaltungsort:Bordeaux, France
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:Oktober 2021
Veranstalter :SEE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung
Standort: Braunschweig , Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation
Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Fezans, Nicolas
Hinterlegt am:03 Dez 2021 20:18
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:45

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.