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Validation of RANS turbulence models for subsonic turbulent boundary layer flows under families of pressure gradients

Nishi, Yasunari und Knopp, Tobias und Ströer, Philip und Krumbein, Andreas und Willert, Christian (2021) Validation of RANS turbulence models for subsonic turbulent boundary layer flows under families of pressure gradients. In: 20. STAB-Workshop - Jahresbericht 2021, Seiten 43-44. 20. STAB-Workshop 2021, 16.-17.11.2021, Göttingen, Deutschland.

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Offizielle URL: https://www.dlr.de/as/Portaldata/5/Resources/dokumente/veranstaltungen/stab_workshop/STAB-Jahresbericht-2021.pdf

Kurzfassung

The behavior of turbulent boundary layer (TBL) flows subjected to adverse-pressure gradients (APG) at high Reynolds numbers has not yet been fully understood, despite its great importance for many practical engineering applications. In particular, the effects of pressure gradients on the mean velocity profiles are still under debate, e.g., existence of log-law and half-power-law (sqrt-law), history effects, or non-equilibrium effects. At the same time, the predictive accuracy of the existing Reynolds averaged Navier-Stokes (RANS) turbulence models for such flows is also questionable because these models are mainly calibrated for simple canonical flows including a flat-plate TBL at a zeropressure gradient (ZPG). Therefore, the validation of RANS models for well-defined TBL flow experiments at APG is a crucial task to ensure reliable predictions and to obtain insights into further model improvements. However, such validations are still rare in the literature due to the lack of carefully designed experiments that are intended to be used as test cases for computational fluid dynamics (CFD).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/145896/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Validation of RANS turbulence models for subsonic turbulent boundary layer flows under families of pressure gradients
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Nishi, YasunariDLR AS CASNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Knopp, Tobiastobias.knopp (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3161-5353NICHT SPEZIFIZIERT
Ströer, PhilipPhilip.Stroeer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krumbein, AndreasAndreas.Krumbein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2772-7328133720655
Willert, ChristianChris.Willert (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1668-0181NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:17 November 2021
Erschienen in:20. STAB-Workshop - Jahresbericht 2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 43-44
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTSTABNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Name der Reihe:Jahresbericht
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbulent boundary layer; Adverse pressure gradient; RANS turbulence modelling
Veranstaltungstitel:20. STAB-Workshop 2021
Veranstaltungsort:Göttingen, Deutschland
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsdatum:16.-17.11.2021
Veranstalter :STAB
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Digitale Technologien
Standort: Göttingen , Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO
Institut für Antriebstechnik > Triebwerksmesstechnik
Hinterlegt von: Knopp, Dr.rer.nat. Tobias
Hinterlegt am:05 Jan 2022 14:00
Letzte Änderung:25 Apr 2023 11:26

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