Franco, Juan und Hein, Stefan (2022) EFFECT OF TOLERANCES OF SURFACE IRREGULARITIES ON LAMINAR-TURBULENT TRANSITION FOR HLFC WINGS. In: 56th 3AF International Conference on Applied Aerodynamics 2022, Seiten 1-10. 56th 3AF International Conference on Applied Aerodynamics, 2022-03-28 - 2022-03-30, Toulouse, Frankreich.
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Offizielle URL: https://www.3af-aerodynamics.com/
Kurzfassung
Hybrid Laminar Flow Control (HLFC) is one of the most promising technologies for reducing the drag and therefore, the fuel consumption, of modern commercial aircraft. This technology is based on the potential of boundary-layer (BL) suction for delaying laminar-turbulent transition (LTT) and thus to reduce the viscous drag on aerodynamic devices, in particular swept wings. Suction is applied on the leading edge panel of the wing solely. However, the joint between the leading edge suction panel and the wing box may introduce relatively small surface irregularities, such as backward/forward-facing steps (BFS/FFS) or gaps. Such irregularities can promote the LTT by enhancing the spatial development of BL instabilities like Tollmien-Schlichting (TS) waves or crossflow (CF) vortices and therefore, may reduce the potential benefit of the suction system.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/145860/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||
Titel: | EFFECT OF TOLERANCES OF SURFACE IRREGULARITIES ON LAMINAR-TURBULENT TRANSITION FOR HLFC WINGS | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 28 März 2022 | ||||||||||||
Erschienen in: | 56th 3AF International Conference on Applied Aerodynamics 2022 | ||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 1-10 | ||||||||||||
Herausgeber: |
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Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | HLFC wings, laminar-turbulent transition, surface irregularities, AHLNS | ||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 56th 3AF International Conference on Applied Aerodynamics | ||||||||||||
Veranstaltungsort: | Toulouse, Frankreich | ||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 28 März 2022 | ||||||||||||
Veranstaltungsende: | 30 März 2022 | ||||||||||||
Veranstalter : | 3AF | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugzeugtechnologien und Integration | ||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO | ||||||||||||
Hinterlegt von: | Franco, Juan | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 01 Apr 2022 09:46 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:44 |
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