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Relevant safety aspects for aircraft rear-end

Toso, Yves und Opitz, Steffen und Schlie, Dorothea (2021) Relevant safety aspects for aircraft rear-end. Projektbericht. 56 S.

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Kurzfassung

The current deliverable contains the quasi-static material characterization results on tri-axially braided Zylon AS fiber reinforced Cycom 890 epoxy, the main material parameters of the investigated materials (Al2024T3, UD T700/M21, tri-axially braided AS4c carbon fiber reinforced M36 epoxy, and tri-axially braided Zylon AS fiber reinforced Cycom 890) for the high velocity impact simulations, the high velocity impact test results performed, a description of the chosen simulation approach, the validation of the simulation methodologies against selected high velocity impact results, and the results of assessments performed with the generic APU debris.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/144906/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht)
Titel:Relevant safety aspects for aircraft rear-end
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Toso, YvesYves.Toso (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Opitz, SteffenSteffen.Opitz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1257-547X133706599
Schlie, DorotheaDorothea.Schlie (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:30 September 2021
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:56
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high velocity impact, Al2024T3, UD T700/M21, AS4c/M36, Zylon/Cycom890, APU debris
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Komponenten und Systeme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CS - Komponenten und Systeme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturwerkstoffe und Bauweisen
Standort: Braunschweig , Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen und Strukturtechnologie
Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik
Hinterlegt von: Toso, Dr. Yves
Hinterlegt am:01 Nov 2021 05:36
Letzte Änderung:25 Apr 2023 06:33

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