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Meshing strategy for movable control surfaces: towards high-fidelity flight maneuver simulations

Streher, Larissa Bruna und Heinrich, Ralf (2021) Meshing strategy for movable control surfaces: towards high-fidelity flight maneuver simulations. In: 22nd STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XIII, 151 (64), Seiten 677-686. Springer. STAB/DGLR Symposium 2020, Online. doi: 10.1007/978-3-030-79561-0_64. ISBN 978-3-030-79560-3. ISSN 1612-2909.

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14MB

Offizielle URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-79561-0_64

Kurzfassung

High-fidelity flight maneuver simulations are crucial for the development of realistic digital aircraft models. However, such simulations are still hampered by difficulties in modeling the relative body motion between control and lifting surfaces when using realistic configurations. The presence of spanwise gaps between lifting and control surfaces impedes the application of concepts such as mesh deformation, and hampers the usage of mesh deformation combined with the overset method since the mesh generation process is particularly cumbersome. To reduce the user effort to create overset meshes, we have developed a methodology to automatically create overlapping regions for matching block interfaces. Hence, the usage of the overset method combined with mesh deformation for modeling moving control surfaces is facilitated, and a significant advance towards the computation of high-fidelity flight maneuvers is achieved.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/144235/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Anderer)
Titel:Meshing strategy for movable control surfaces: towards high-fidelity flight maneuver simulations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Streher, Larissa BrunaLarissa.Streher (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1034-5606NICHT SPEZIFIZIERT
Heinrich, RalfRalf.Heinrich (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:14 Juli 2021
Erschienen in:22nd STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XIII
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:151
DOI:10.1007/978-3-030-79561-0_64
Seitenbereich:Seiten 677-686
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasAndreas.Dillmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldUniversität StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-030-79560-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, mesh generation, control surface modeling
Veranstaltungstitel:STAB/DGLR Symposium 2020
Veranstaltungsort:Online
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Digitale Technologien
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Streher, Larissa Bruna
Hinterlegt am:04 Okt 2021 08:05
Letzte Änderung:15 Jul 2022 03:00

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