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Off-Nominal Trajectories of SpaceLiner 7-3

Krummen, Sven und Sippel, Martin (2017) Off-Nominal Trajectories of SpaceLiner 7-3. Projektbericht. SART TN-014/2017. 68 S.

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Kurzfassung

This simulation study investigates several ascent trajectories of the SpaceLiner Vehicle under off-nominal conditions. In summary the following scenarios have been simulated considering 3 DOF and 6 DOF motion: 1) Nominal undisturbed ascent trajectory 2) Ascent trajectories with atmospheric disturbances a) Large scale wind profile (HWM93) b) Moderate stochastic gusts (Karman) c) Combined disturbances (HWM93 & Karman) 3) Ascent trajectories under anomaly scenarios a) Reduced Isp of the booster’s SLMEs by -3 s b) Premature stage separation by -6.5 s c) Failure of outermost SLME at Lift-Off d) Failure of outermost SLME at Max-Q The results of these simulation cases are analyzed to assess the technical feasibility of the SpcaeLiner concept

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/144106/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht)
Zusätzliche Informationen:Das PDF ist auf Anfrage bei RY-SRT erhältlich!
Titel:Off-Nominal Trajectories of SpaceLiner 7-3
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Krummen, Svensven.krummen (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4126-688XNICHT SPEZIFIZIERT
Sippel, Martinmartin.sippel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7356-7575NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2017
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:68
Status:veröffentlicht
Stichwörter:SpaceLiner, Off-Nominal Trajectory, 6 DOF
Abteilung:RY-SRT
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Systemanalyse Raumtransport (SART)
Standort: Bremen
Institute & Einrichtungen:Institut für Raumfahrtsysteme > Systemanalyse Raumtransport
Hinterlegt von: Vormschlag, Nele Marei
Hinterlegt am:29 Sep 2021 12:20
Letzte Änderung:29 Sep 2021 12:20

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