elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Impact assessment method to forecast high speed railways punctuality due to technology evolution

Kurt, Filiz und Hainz, Svenja und Meyer zu Hörste, Michael und Brinkmann, Florian (2021) Impact assessment method to forecast high speed railways punctuality due to technology evolution. 1st International Workshop on High-Speed Rail Socioeconomic Impact, 14.-15. Sep. 2021, Online.

Dies ist die aktuellste Version dieses Eintrags.

[img] PDF
1MB

Kurzfassung

Delayed trains not only cause passenger annoyance, but also lead to a significant overall delay of the passenger to his or her destination. Especially in high-speed railway, delayed trains can cause a significant overall delay of the passenger due to missed connections. This can have a high negative impact on passenger satisfaction and consequently on the modal split. In high-speed rail systems, a large number of delay minutes are caused by technical failures. Investments in cost-intensive technical innovations are a fruitful method in order to eliminate these technical failures. But to estimate the impact of technical innovations on the punctuality of high-speed trains, microscopic simulations are often needed to be carried out using a huge number of technical and operational details as input and thus increasing the complexity, cost and computer capacity for this task. For this reason, a simplified methodology is necessary in order to provide a first orientation on the impact of technical developments on punctuality. Such a methodology has been developed and applied in the IMPACT-2 project of the Shift2Rail (S2R) initiative to assess the impact of significant technical developments on rail operations in a modernised European high-speed rail system. The objective of this research is to provide a simplified approach for decision makers in the railway sector to assess the expected impact of proposed and planned technical innovations on punctuality after their implementation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/143974/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Impact assessment method to forecast high speed railways punctuality due to technology evolution
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kurt, FilizFiliz.Kurt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hainz, SvenjaSvenja.Hainz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Meyer zu Hörste, MichaelMichael.MeyerzuHoerste (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brinkmann, FlorianFlorian.Brinkmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1596-9434NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:15 September 2021
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:High-Speed Rail, Impact assessment method on punctuality
Veranstaltungstitel:1st International Workshop on High-Speed Rail Socioeconomic Impact
Veranstaltungsort:Online
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsdatum:14.-15. Sep. 2021
Veranstalter :Department of Civil, Architectural and Environmental Engineering of the Polytechnic and Basic Sciences School of the University of Naples Federico II
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt), V - Digitalisierung und Automatisierung des Bahnsystems (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Institut für Verkehrssystemtechnik > Forschungsstrategie, BS
Institut für Verkehrssystemtechnik > Design & Bewertung von Mobilitätslösungen, BS
Hinterlegt von: Kurt, Filiz
Hinterlegt am:20 Sep 2021 07:51
Letzte Änderung:29 Jul 2022 13:32

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Impact assessment method to forecast high speed railways punctuality due to technology evolution. (deposited 20 Sep 2021 07:51) [Gegenwärtig angezeigt]

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.