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Road to Acquisition: Preparing a MEMS Microphone Array for Measurement of Fuselage Surface Pressure Fluctuations

Ahlefeldt, Thomas und Haxter, Stefan und Spehr, Carsten und Ernst, Daniel und Kleindienst, Tobias (2021) Road to Acquisition: Preparing a MEMS Microphone Array for Measurement of Fuselage Surface Pressure Fluctuations. Micromachines, 12 (8), Seiten 1-23. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/mi12080961. ISSN 2072-666X.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
23MB

Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2072-666X/12/8/961

Kurzfassung

Preparing and pre-testing experimental setups for flight tests is a lengthy but necessary task. One part of this preparation is comparing newly available measurement technology with proven setups. In our case, we wanted to compare acoustic Micromachined Electrical Systems (MEMS) to large and proven surface-mounted condenser microphones. The task started with comparison of spectra in low-speed wind tunnel environments. After successful completion, the challenge was increased to similar comparisons in a transonic wind tunnel. The final goal of performing in-flight measurements on the outside fuselage of a twin-jet propeller aircraft was eventually achieved using a slim array of 45 MEMS microphones with additional large microphones installed on the same carrier to drawn on for comparison. Finally, the array arrangement of MEMS microphones allowed for a complex study of fuselage surface pressure fluctuations in the wavenumber domain. The study indicates that MEMS microphones are an inexpensive alternative to conventional microphones with increased potential for spatially high-resolved measurements even at challenging experimental conditions during flight tests.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/143954/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:https://www.mdpi.com/journal/micromachines
Titel:Road to Acquisition: Preparing a MEMS Microphone Array for Measurement of Fuselage Surface Pressure Fluctuations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ahlefeldt, Thomasthomas.ahlefeldt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2869-2665NICHT SPEZIFIZIERT
Haxter, Stefanstefan.haxter (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9232-2802NICHT SPEZIFIZIERT
Spehr, Carstencarsten.spehr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2744-3675NICHT SPEZIFIZIERT
Ernst, Danieldaniel.ernst (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7920-9162NICHT SPEZIFIZIERT
Kleindienst, Tobiastobias.kleindienst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:14 August 2021
Erschienen in:Micromachines
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:12
DOI:10.3390/mi12080961
Seitenbereich:Seiten 1-23
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTMDPINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
Name der Reihe:MDPI Micromachines
ISSN:2072-666X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:microphone array; turbulent boundary layer; Kapton foil; flight test; wave number decomposition; propeller; spatial resolution; flexible circuit board
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:24 Nov 2021 22:38
Letzte Änderung:16 Jun 2023 09:43

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