Krüger, W. (2002) Design and Simulation of Semi-Active Landing Gears for Transport Aircraft. In: Mechanics of Structures and Machines Volume 30, Number 4. Dekker. ISBN ISSN 0890-5452.
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Kurzfassung
This paper describes an integrated design process for control laws for semi-active aircraft landing gears, addresses interfaces required for the implementation of different computer aided engineering (CAE) tools used in the process, and presents a multibody aircraft simulation model. Three control laws, a skyhook-type controller, a fuzzy-logic controller, and a state feedback controller, are designed, and the control parameters of all three controllers optimized using a multiobjective parameter optimization. Finally, simulation results for passive, fully active, and semi-active systems are compared.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/14364/ | ||||||||
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Dokumentart: | Beitrag im Sammelband | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2003, | ||||||||
Titel: | Design and Simulation of Semi-Active Landing Gears for Transport Aircraft | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2002 | ||||||||
Erschienen in: | Mechanics of Structures and Machines | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Band: | Number 4 | ||||||||
Verlag: | Dekker | ||||||||
Name der Reihe: | Volume 30 | ||||||||
ISBN: | ISSN 0890-5452 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L ST - Starrflüglertechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flexibles Flugzeug (alt) | ||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aeroelastik | ||||||||
Hinterlegt von: | Klauer, Monika | ||||||||
Hinterlegt am: | 16 Sep 2005 | ||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 21:45 |
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