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Coupled Multibody-Aerodynamic Simulation of High-Speed Trains Manoeuvres

Carrarini, A. (2002) Coupled Multibody-Aerodynamic Simulation of High-Speed Trains Manoeuvres. NATO ASI on Virtual Nonlinear Multibody Systems, Prag 23. June - 3 July 2002.

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Kurzfassung

In this paper the effects of unsteady aerodynamic loads on the driving dynamics of high speed trains during passing manoeuvres in absence of cross wind have been investigated. To this end a co-simulation MBS/CFD was implemented. A linear aerodynamic model, the panel method, was applied to the computation of the unsteady flow around the driving trailers for the examined manoeuvres. The multibody simulation program SIMPACK simulated the dynamic response of the vehicles to the resulting aerodynamics loads.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14327/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2002,
Titel:Coupled Multibody-Aerodynamic Simulation of High-Speed Trains Manoeuvres
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Carrarini, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Multibody dynamics, railway aerodynamics, unsteady aerodynamics, co-simulation, coupled systems
Veranstaltungstitel:NATO ASI on Virtual Nonlinear Multibody Systems, Prag 23. June - 3 July 2002
Veranstalter :CTU, Uni Stuttgart
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V FT - Fahrzeugtechnik
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:42

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