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Concepts for Manufacturing a Seat Backrest Structure Dominated by an Extruded Magnesium Alloy

Sikora, Sebastian P. und Beeh, Elmar und Jäger, Andreas und Junk, Oliver und Putschkat, Detlef und Sulaiman, Hosen (2021) Concepts for Manufacturing a Seat Backrest Structure Dominated by an Extruded Magnesium Alloy. SAE Technical Papers, Seiten 1-6. Society of Automotive Engineers (SAE) International. doi: 10.4271/2021-01-0277. ISSN 0148-7191.

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731kB

Offizielle URL: https://www.sae.org

Kurzfassung

Concepts for a lighter seat backrest structure using a MgMnCe-type alloy have been developed, dimensioned and evaluated. The underlying predevelopment process is based on numerical as well as experimental methods at different levels. At component level, profile tests in bending reveal large deformation without local failure. This deformation makes the use of closed rectangular profiles promising for the application in seat frame structures. Two alternative structural concepts have been developed utilizing different joining technologies - a primary concept using friction stir welding and a secondary one basing on injection adhesive bonding. Both concepts use the same magnesium frame. In the consideration and development of associated process routes, the major challenge has been the magnesium-steel joint between frame and gusset. For welding, the joining direction is essential. Therefore, the magnesium material needs to be accessible. On the other hand, injection adhesive bonding demands sufficient joint areas and a filling concept to perform the bonding process. The two alternative concepts respectively illustrate and demonstrate engineering solutions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/143130/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:begleitende Veröffentlichung zum WCX Digital Summit 2020
Titel:Concepts for Manufacturing a Seat Backrest Structure Dominated by an Extruded Magnesium Alloy
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sikora, Sebastian P.sebastian.sikora (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5220-4388NICHT SPEZIFIZIERT
Beeh, ElmarElmar.Beeh (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1857-1330NICHT SPEZIFIZIERT
Jäger, AndreasKODANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Junk, OliverFaureciaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Putschkat, DetlefKODANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sulaiman, HosenFaureciaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:6 April 2021
Erschienen in:SAE Technical Papers
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.4271/2021-01-0277
Seitenbereich:Seiten 1-6
Verlag:Society of Automotive Engineers (SAE) International
Name der Reihe:SAE Technical Papers
ISSN:0148-7191
Status:veröffentlicht
Stichwörter:magnesium alloy, joining technology, friction stir welding (FSW), injection adhesive bonding, automobile seat structure, volume production
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Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Werkstoff- und Verfahrensanwendungen Gesamtfahrzeug
Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Sikora, Dr. Sebastian P.
Hinterlegt am:23 Jul 2021 14:28
Letzte Änderung:28 Mär 2023 23:59

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