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Prototype Implementation of Semi-Active Road-Friendly Truck Suspensions

Valasek, M. und Schwartz, W. und Steinbauer, P. und Vaculin, O. und Sika, Z. (2000) Prototype Implementation of Semi-Active Road-Friendly Truck Suspensions. 7th Mini Conference on Vehicle System, 6.-8.11.2000, Budapest.

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Kurzfassung

The paper deals with the description of realised implementations of semi-active road-friendly truck suspensions and with the description of provided experiments. The possible consequences in form of economical feasibility of serial practical implementations are included. There have been materialised two implementations. The first one was within the EU funded Copernicus project SADTS - Semi-Active Damping of Truck Suspsension and Its Influence on Driver and Road Loads – in 1997-98. The second one was within the mutual workshop of IKA RWTH, DLR, CTU – Moderne Nutzfahrzeug-Fahrwerke, Potential zur Ladegut- und Fahrbahnschonung – in Aachen in March 2000. the first implementation was on the SKODA-LIAZ platform truck and the second one was on the MAN truck-tractor with semi-trailer. Both implementations have again proved that the semi-active suspension is capable to decrease the dynamic part of road-tyre forces and to reduce road damage. The semi-active road-friendly suspension can serve for the reduction of road damage or for the allowed increase of useful truck payload. The economical feasibility of both variants is shortly provided.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14267/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Prototype Implementation of Semi-Active Road-Friendly Truck Suspensions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Valasek, M.CTUNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schwartz, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Steinbauer, P.CTUNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vaculin, O.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sika, Z.CTUNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:truck suspension, semi-active, road-friendly
Veranstaltungstitel:7th Mini Conference on Vehicle System, 6.-8.11.2000, Budapest
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V FT - Fahrzeugtechnik
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:38

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