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Aerodynamic Characterization of a Full-Scale Compact Car Exposed to Transient Crosswind

Bell, James und Wilhelmi, Henning und Heine, Daniela und Jessing, Christoph und Wagner, Andreas und Wiedemann, Jochen und Wagner, Claus (2021) Aerodynamic Characterization of a Full-Scale Compact Car Exposed to Transient Crosswind. SAE International Journal of Passenger Cars - Mechanical Systems, 14 (1), Seiten 1-18. Society of Automotive Engineers. doi: 10.4271/06-14-01-0001. ISSN 1946-3995.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://doi.org/10.4271/06-14-01-0001

Kurzfassung

The transient surface pressure over a full-scale, operational compact automotive vehicle—a Volkswagen Golf 7—exposed to transient crosswinds with relative yaw angles of β = 22-45° has been characterized. Experiments were performed at the BMW side-wind facility in Aschheim, Germany. Measurements of the incoming flow in front of the car were taken with eleven five-hole dynamic pressure probes, and separately, time-resolved surface pressure measurements at 188 locations were performed. Unsteady characteristics (not able to be identified in quasi-steady modelling) have been identified: the flow in separated regions on the vehicle’s leeward side takes longer to develop than at the windward side, and spatially, the vehicle experiences local crosswind as it gradually enters the crosswind. The total effects of these localized unsteady pressure characteristics have also been predicted to affect the vehicle globally, with the evaluation of the transient forces and moments—through pressure integration—exhibiting unsteady characteristics of overshoots, undershoots, and temporal lag; relative to steady crosswind. These results provide new insight into both the characteristics and the causes of the unsteady crosswind response of a real, operational vehicle operating in real-world conditions. This insight can be used in the design of future vehicles to make them less sensitive to unsteady gusts. Further these results can be used to develop and validate numerical and reduced-scale experimental methods that can test and assess new vehicle geometry designs during the early stages of vehicle development.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/142566/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:ISSN: 1946-3995, e-ISSN: 1946-4002
Titel:Aerodynamic Characterization of a Full-Scale Compact Car Exposed to Transient Crosswind
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bell, JamesJames.Bell (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8319-9817NICHT SPEZIFIZIERT
Wilhelmi, HenningHenning.Wilhelmi (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0086-287XNICHT SPEZIFIZIERT
Heine, DanielaDaniela.Heine (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7967-5542NICHT SPEZIFIZIERT
Jessing, ChristophUniversität Stuttgart, IVKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, AndreasUniversität Stuttgart, IVKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wiedemann, JochenUniversität Stuttgart, IVKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) DLR.dehttps://orcid.org/0000-0003-2273-0568NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 April 2021
Erschienen in:SAE International Journal of Passenger Cars - Mechanical Systems
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:14
DOI:10.4271/06-14-01-0001
Seitenbereich:Seiten 1-18
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTSAE MobilusNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Society of Automotive Engineers
ISSN:1946-3995
Status:veröffentlicht
Stichwörter:vehicle aerodynamics, transient crosswind, unsteady, gust, side wind, surface pressure, drag, side force
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Bell, Dr. James
Hinterlegt am:16 Jun 2021 15:51
Letzte Änderung:23 Okt 2023 10:32

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