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Reynolds-number effects in flow around more-or-less bluff bodies

Schewe, G. (2000) Reynolds-number effects in flow around more-or-less bluff bodies. 4th International Colloquium on Bluff Body Aerodynamics & Applications, Bochum, 11.-14.9.2000.

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Kurzfassung

Flow around more or less bluff bodies is determined by flow separation, which mostly is accompanied by the formation of a vortex street. A characterising feature is the unsteadyness of the wake flow caused by the vortex shedding process. Separating flows are very often Reynolds-number dependent, even if the bodies are sharp-edged. The fundamental reason for this dependency are changes in the state of boundary layer and in particular changes in the location of laminar/turbulent transition. A further reason of minor importance are for example variations in the length of separation bubbles. Bodies: circular cylinder, bridge deck sections, airfoil at high angle of attack

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14235/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:Reynolds-number effects in flow around more-or-less bluff bodies
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schewe, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Reynolds-number effects, bluff bodies, high lift flows, circular cylinder, bridge section
Veranstaltungstitel:4th International Colloquium on Bluff Body Aerodynamics & Applications, Bochum, 11.-14.9.2000
Veranstalter :Ruhr-Universität Bochum
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:35

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