elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Incorporating Passenger Load in Public Transport Systems and its Implementation in Nationwide Models

Hellekes, Jens und Winkler, Christian (2021) Incorporating Passenger Load in Public Transport Systems and its Implementation in Nationwide Models. In: Procedia Computer Science, 184, Seiten 115-122. Elsevier. The 12th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT), 2021-03-23 - 2021-03-26, Warschau, Polen. doi: 10.1016/j.procs.2021.03.022. ISSN 1877-0509.

[img] PDF
1MB

Kurzfassung

Reducing CO2 emissions is crucial to climate change mitigation, but there has been little progress made in the transport sector. Public transport could make a significant contribution, which would require substantial changes in travel demand. In various national transport models proportionally increasing capacities have been assumed; this must be scrutinized in the light of urgency, long-term planning and construction processes and limited financial resources. This paper presents an approach that addresses previous obstacles to the integration of unchanged capacities, namely the lack of a detailed public transport service model and rapidly increasing computation times even in small networks. Based on widely available data on public transport supply and the consideration of previous studies on the relationship between variable vehicle load and the resulting costs for passengers, an extension for a nationwide transport model is developed. In two scenarios - a substantial reduction in local public transport fares and the introduction of a charge for motorized private transport - it is shown that significantly different demand effects occur when passenger load is considered.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/142302/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Incorporating Passenger Load in Public Transport Systems and its Implementation in Nationwide Models
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hellekes, JensJens.Hellekes (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0080-3124NICHT SPEZIFIZIERT
Winkler, ChristianChristian.Winkler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:18 Mai 2021
Erschienen in:Procedia Computer Science
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:184
DOI:10.1016/j.procs.2021.03.022
Seitenbereich:Seiten 115-122
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Procedia Computer Science
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:national transport model; transit ridership; vehicle capacity; in-vehicle comfort; seat load factor; crowding valuation; mode choice
Veranstaltungstitel:The 12th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT)
Veranstaltungsort:Warschau, Polen
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:23 März 2021
Veranstaltungsende:26 März 2021
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Transport und Klima (alt)
Standort: Berlin-Adlershof , Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Methodik der Fernerkundung > Photogrammetrie und Bildanalyse
Institut für Verkehrsforschung > Personenverkehr
Hinterlegt von: Hellekes, Jens
Hinterlegt am:20 Mai 2021 14:40
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:42

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.