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Effect of Very-Large-Scale Motions on One- and Two-Point Statistics in Turbulent Pipe Flow Investigated by Direct Numerical Simulations

Bauer, Christian und Wagner, Claus (2021) Effect of Very-Large-Scale Motions on One- and Two-Point Statistics in Turbulent Pipe Flow Investigated by Direct Numerical Simulations. In: Proceedings of the Turbulence and Interactions Conference (TI 2018), 149, Seiten 117-122. Springer. Turbulence and Interactions, 2018-06-25 - 2018-06-29, Les Trois-Îlets, Martinique, France. doi: 10.1007/978-3-030-65820-5_11. ISBN 978-3-030-65820-5. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-65820-5_11

Kurzfassung

Very-large-scale motions appear in the bulk region of turbulent pipe flow. They become increasingly energetic with the Reynolds number and interact with the near-wall turbulence. These structures appear either in the shape of positive (high-speed) or negative (low-speed) streamwise velocity fluctuation. The impact of the sign of the structures on the pipe flow turbulence is analysed in this study by means of conditionally averaged one- and two-point statistics, using data from direct numerical simulations of turbulent pipe flow in a flow domain of length L=42R and friction Reynolds numbers of 180≤Reτ≤1500. Conditionally averaged two-point velocity correlations reveal that low-speed motions are longer and more energetic than their high-speed counterparts. The latter are predominately responsible for the Reynolds number dependency of turbulence statistics in the vicinity of the wall, which is in good agreement with observations of the so-called amplitude modulation in wall-bounded turbulence.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/142207/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Anderer)
Zusätzliche Informationen:Print ISBN: 978-3-030-65819-9 Electronic ISBN: 978-3-030-65820-5
Titel:Effect of Very-Large-Scale Motions on One- and Two-Point Statistics in Turbulent Pipe Flow Investigated by Direct Numerical Simulations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bauer, ChristianChristian.Bauer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1838-6194NICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2273-0568NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:17 Februar 2021
Erschienen in:Proceedings of the Turbulence and Interactions Conference (TI 2018)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:149
DOI:10.1007/978-3-030-65820-5_11
Seitenbereich:Seiten 117-122
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Deville, M.EPFL-STI-DO, Lausanne, SwitzerlandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Calvin, C.CEA/DRF, CEA/Paris-Saclay, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Couaillier, V.ONERA, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
De La Llave Plata, M.ONERA, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Estivalezes, J.-L.ONERA, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Le, T.H.ONERA, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vincent, S.MSME Laboratory, University of Paris-Est, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-030-65820-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbulent Pipe Flow, DNS, Very-Large-Scale Motions
Veranstaltungstitel:Turbulence and Interactions
Veranstaltungsort:Les Trois-Îlets, Martinique, France
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 Juni 2018
Veranstaltungsende:29 Juni 2018
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGT BIT (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Bauer, Christian
Hinterlegt am:25 Mai 2021 11:05
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:42

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