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Control Equivalent Turbulence Input Models for Rotorcraft in Hover and Forward Flight

Seher-Weiß, Susanne und Jones, Michael (2020) Control Equivalent Turbulence Input Models for Rotorcraft in Hover and Forward Flight. Journal of Guidance, Control, and Dynamics, 44 (8), Seiten 1517-1524. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.G005931. ISSN 1533-3884.

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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/1.G005931

Kurzfassung

The paper focuses on the development of turbulence models using the Control Equivalent Turbulence Input method, i.e. the determination of control inputs required to generate aircraft angular and vertical rates in calm conditions that are consistent with rates observed when flying in atmospheric turbulence. For the extraction process, this method uses a mathematical model of the aircraft dynamics and aircraft angular and vertical rates measured during flight tests in turbulence. Analyzing and modeling the power spectral densities of the extracted control disturbances allows to generate low order equivalent turbulence models that can be used for control system optimization, handling qualities investigations, and pilot training. This method has successfully been used for hover and low speed flight in the past and is now extended to forward flight. The paper describes the flight tests conducted in turbulent conditions, the extraction of the equivalent control input traces and their power spectral densities, and the determination of the desired turbulence models. The paper also presents validation of the derived turbulence models.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/142204/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Control Equivalent Turbulence Input Models for Rotorcraft in Hover and Forward Flight
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Seher-Weiß, SusanneFT-HUBhttps://orcid.org/0000-0002-6913-7764137218809
Jones, Michaelmichael.jones (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1782-739XNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2020
Erschienen in:Journal of Guidance, Control, and Dynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:44
DOI:10.2514/1.G005931
Seitenbereich:Seiten 1517-1524
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAmerican Institute of Aeronautics and AstronauticsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:1533-3884
Status:veröffentlicht
Stichwörter:turbulence model, rotorcraft simulation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Seher-Weiß, Susanne
Hinterlegt am:13 Jan 2022 16:11
Letzte Änderung:24 Okt 2023 14:42

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