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Cost Benefit Analysis of an Innovative and Modular Autonomous Vehicle: The Case of U-Shift

Österle, Ines und Ulrich, Christian und Herwartz, Sebastian und Sigle, Sebastian und Weimer, Jürgen und Fleck, Tobias und Zofka, Marc und Conzelmann, Markus (2021) Cost Benefit Analysis of an Innovative and Modular Autonomous Vehicle: The Case of U-Shift. 2021 Annual Conference - Society for Benefit-Cost Analysis, 2021-03-17 - 2021-03-24, Online.

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Kurzfassung

The study presents a Cost-Benefit Analysis (CBA) of future implementation of “U-Shift” vehicles. “U-Shift” is an autonomous vehicle concept currently developed at the German Centre for Aerospace (DLR). The CBA was prepared in 2020 as part of a feasibility study on behalf of the German Ministry for Economy to assess the possible impacts of a hypothetical large-scale implementation of these vehicles. It compares two future scenarios for roll-out in 2040 in Stuttgart, a mid-sized city in Germany’s automotive centre, with a Base Case. Scenario 1 reflects the preferred approach for implementation pursued by DLR, where autonomous driving of vehicles is enabled by sensors as part of the road infrastructure and the vehicles’ movements are orchestrated by a central traffic management centre. Scenario 2 reflects the current approach for automation, where autonomous driving technology is part of the vehicle itself and their movements are not coordinated by a central agency. The CBA quantifies capital and recurrent costs, road safety, CO2 emissions and air pollution. Costs and benefits are quantified for one year only, 2040, a plausible year for large-scale implementation. As it only considers recurrent costs and benefits of one year, investment costs were apportioned accordingly, taken the expected asset life into account.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/142017/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Cost Benefit Analysis of an Innovative and Modular Autonomous Vehicle: The Case of U-Shift
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Österle, InesInes.Oesterle (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ulrich, ChristianChristian.Ulrich (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8794-7042NICHT SPEZIFIZIERT
Herwartz, SebastianSebastian.Herwartz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sigle, SebastianSebastian.Sigle (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1533-2043NICHT SPEZIFIZIERT
Weimer, JürgenJuergen.Weimer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7685-3307NICHT SPEZIFIZIERT
Fleck, TobiasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zofka, MarcNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Conzelmann, MarkusNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:März 2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Cost-Benefit Analysis; U-Shift; Automated Driving Technology
Veranstaltungstitel:2021 Annual Conference - Society for Benefit-Cost Analysis
Veranstaltungsort:Online
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 März 2021
Veranstaltungsende:24 März 2021
Veranstalter :Society for Benefit-Cost Analysis
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Zukunftsbilder eines automatisierten integrierten Verkehrssystems (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Hinterlegt von: Österle, Ines
Hinterlegt am:10 Jun 2021 13:19
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:42

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