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Using a Route-based and Vehicle Type specific Range Constraint for Improving Vehicle Routing Problems with Electric Vehicles

Ewert, R. und Martins-Turner, K. und Thaller, C. und Nagel, K. (2021) Using a Route-based and Vehicle Type specific Range Constraint for Improving Vehicle Routing Problems with Electric Vehicles. Transportation Research Procedia (52), Seiten 517-524. Elsevier. doi: 10.1016/j.trpro.2021.01.061. ISSN 2352-1457.

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Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146521001022

Kurzfassung

In this research project, we implement a vehicle type dependent range constraint into a Vehicle Routing Problem (VRP) to consider the limited range of electric vehicles in urban freight transport planning due to the its restricted battery capacity and energy consumption. We apply this VRP in the route optimization jsprit which is linked to the microscopic agent-based simulation MATSim. In the framework of a case study focusing on food retail distribution in Berlin, Germany, we operationalize the range constraint and demonstrate the functionality and the effectiveness of this constraint using the distance from routing in a transport simulation network. Based on the simulation results, we analyze and discuss the impacts of the limitations of Battery Electric Vehicles (BEVs) on freight transport demand, road mileage performed and the resulting transport costs and greenhouse gas (GHG) emissions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/141762/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Using a Route-based and Vehicle Type specific Range Constraint for Improving Vehicle Routing Problems with Electric Vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ewert, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Martins-Turner, K.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thaller, C.Carina.Thaller (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nagel, K.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:6 Februar 2021
Erschienen in:Transportation Research Procedia
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1016/j.trpro.2021.01.061
Seitenbereich:Seiten 517-524
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Elsevier
ISSN:2352-1457
Status:veröffentlicht
Stichwörter:freight transport, electrification, vehicle routing problem, agent-based modelling, MATSim, range limitation, battery electric vehicle
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - UrMo Digital (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Wirtschaftsverkehr
Hinterlegt von: Thaller, Carina
Hinterlegt am:13 Apr 2021 15:14
Letzte Änderung:20 Okt 2023 08:44

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