elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Address-based computation of intra-cell distances for travel demand models

Heinrichs, Matthias und Cyganski, Rita und Krajzewicz, Daniel (2021) Address-based computation of intra-cell distances for travel demand models. In: 12th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies, ANT, 184, Seiten 123-130. Elsevier. The 12th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies ANT2021, 2021-03-23 - 2021-03-26, Warsaw, Poland. doi: 10.1016/j.procs.2021.03.023. ISSN 1877-0509.

[img] PDF
2MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050921006451

Kurzfassung

Intra-cell travel is a difficult topic in zone-based travel demand models. In the past, different strategies were applied to approximate the average intra-cell distances by using zone size, diameter, distances to neighbors and other techniques. In this work we examine a new approach which uses address coordinates and a high performance routing program to achieve more accurate results. We apply our method to three different zoning schemes for the city of Berlin, Germany. The result consists of average travel distances for each zone based on all potential destinations. Surprisingly, the ratio of network distance and beeline distance is independent from the three different zoning schemes tested. This detour-factors depend only on the street network. For beeline distances larger than 400m, we identify a simple transfer function between beeline and travel distance, which extends the classic transfer functions between different zones to intra-zone distances. We show that many distances below 100m belong to a second class of intra-cell routes, which corresponds to the routing in a Manhattan-block grid. These two classes describe the intra-cell distances in our example quite well and we expect this approach to be helpful to examine other areas.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/141649/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:Ausgezeichnet mit dem Best Paper Award der ANT 2021
Titel:Address-based computation of intra-cell distances for travel demand models
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heinrichs, MatthiasMatthias.Heinrichs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0175-2787NICHT SPEZIFIZIERT
Cyganski, RitaRita.Cyganski (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5744-1427NICHT SPEZIFIZIERT
Krajzewicz, DanielDaniel.Krajzewicz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1045-8800NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:23 März 2021
Erschienen in:12th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies, ANT
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:184
DOI:10.1016/j.procs.2021.03.023
Seitenbereich:Seiten 123-130
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Procedia Computer Science
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:demand modelling intra-zone travel travel times zoning accessibility
Veranstaltungstitel:The 12th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies ANT2021
Veranstaltungsort:Warsaw, Poland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:23 März 2021
Veranstaltungsende:26 März 2021
Veranstalter :University of Reading, UK & The University of Sydney, Australia
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - UrMo Digital (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Mobilität und urbane Entwicklung
Hinterlegt von: Heinrichs, Matthias
Hinterlegt am:01 Sep 2021 14:27
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:41

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.