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Design of Control Laws for Alleviation of Ground - Induced Vibrations

Krüger, W.R. und Kortüm, W. (1999) Design of Control Laws for Alleviation of Ground - Induced Vibrations. Structural Aspects of Flexible Aircraft Control.

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Kurzfassung

An aircraft is subject to a great number of different loads during one operational cycle. For the aircraft, not only the flight loads but also the ground loads are of importance. A crucial point is therefore the development of airframe and landing gears in an integrated design process. Semi-active landing gears are able to effectively suppress fuselage vibrations which have been excited by an unenven runway. During the design process of such control structures the dynamics of landing gear and airframe have to be known. At the example of the control design for a semi-active damper it will be shown how existing design tools can be used for the integrated design process. The design process will be described and simulation results for aircraft with semi-active landing gears controlled by a skyhook controller and a state feedback controller.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14144/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Design of Control Laws for Alleviation of Ground - Induced Vibrations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Krüger, W.R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kortüm, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1999
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:Structural Aspects of Flexible Aircraft Control
Veranstalter :Research and Technology Agency
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:28

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