elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Benefits of the Passive and Active Design of Aircraft Structures

Hönlinger, H.G. und Hutin, P.M. und Pendleton, E.W. (1997) The Benefits of the Passive and Active Design of Aircraft Structures. In: Optimization in Industry, Vol. 1, Seiten 259-281. Optimization in Industry, Palm Coast, Florida, 23.-27.03.97.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Increasing performance requirements and the economical pressure to reduce the Direct Operational Costs of new aircraft designs can no longer be met by traditional and sequential design strategies. Especially in the field of aeroelasticity, multidisciplinary design concepts must be applied during the early design stage to develop flutter-free structures and to guarantee excellent multi-point design characteristics, e.g. for wing flight shape, control efficiencies, etc. This paper describes aeroelastic design methods like stiffness optimization, mass balance, and the aeroelastic tailoring of the composite structures of primary structures in order to maximize aeroelastic performance and to minimize weight penalties.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14133/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:The Benefits of the Passive and Active Design of Aircraft Structures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hönlinger, H.G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hutin, P.M.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pendleton, E.W.WLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Erschienen in:Optimization in Industry
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Vol. 1
Seitenbereich:Seiten 259-281
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
The American Society of Mechanical Engineers, NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aeroelasticity, multidisciplinary design and optimization, aeroelastic tailoring, concurrent engineering
Veranstaltungstitel:Optimization in Industry, Palm Coast, Florida, 23.-27.03.97
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:27

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.