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Wall Correction Methods for Dynamic Tests

Voß, R. (1998) Wall Correction Methods for Dynamic Tests. In: AGARDograph 336 Wind Tunnel Wall Corrections AGARD-AG, 336. Canada Communication Group Inc.. 9-1-9-29. ISBN 92-836-1076-8.

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Kurzfassung

Wind tunnel wall interference in unsteady flow has not been as thoroughly investigated as it has been in steady flow. In the case of unsteady flow, the problem of wind tunnel wall interference is complicated even more by additional parameters describing the time dependent variation of the unsteady flow field. Moreover, other sources of interference such as tunnel wall reflections in the form of acoustic waves, and, as a consequence, wind tunnel resonance, play an important role as well.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14113/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Wall Correction Methods for Dynamic Tests
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Voß, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Erschienen in:AGARDograph 336 Wind Tunnel Wall Corrections
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:336
Seitenbereich:9-1-9-29
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
North Atlantic Treaty Organization, NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Canada Communication Group Inc.
Name der Reihe:AGARD-AG
ISBN:92-836-1076-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:unsteady aerodynamics, wind tunnel interface, wind tunnel wall corrections, panel methods, tunnel resonance, wind tunnel wall adaption
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:25

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