elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A field study on the aerodynamics of freight trains

Quazi, Ariq und Crouch, Timothy und Bell, James und McGreevy, Tony und Thompson, Mark und Burton, David (2021) A field study on the aerodynamics of freight trains. Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, 209, Seiten 1-16. Elsevier. doi: 10.1016/j.jweia.2020.104463. ISSN 0167-6105.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://doi.org/10.1016/j.jweia.2020.104463

Kurzfassung

A novel full-scale field test was undertaken to assess the aerodynamic performance of shipping containers loaded on inter-modal freight trains. The aerodynamic performance of an instrumented 48 ​ft container, located 185 ​m downstream of the locomotive, is assessed in the context of surface pressure, weather station, and GPS data sets. Previous studies on the aerodynamics of trains have been largely limited to low-resolution, reduced-order and scaled; field, numerical and wind-tunnel studies; respectively. The objective here was to determine the capacity of this novel field-based method to assess the aerodynamic performance of full-scale train containers for a large range of operating conditions. For low wind conditions, where the yaw angle is predicted to be low, measured surface pressure distributions on the front and base of the container are similar to that of past work however the magnitude of the drag coefficient was much lower, by up to 65%. This suggests that previous studies are yet to fully detail the drag profile of containers located at large downstream distance. Observed asymmetry of the pressure distribution on the front of the container are generally consistent with wind conditions measured at nearby weather stations and can be used as a proxy to determine the wind yaw angle at the train.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/140136/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:A field study on the aerodynamics of freight trains
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Quazi, AriqMonash UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Crouch, Timothytimothy.crouch (at) monash.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bell, JamesJames.Bell (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8319-9817NICHT SPEZIFIZIERT
McGreevy, Tonytony_mcgreevy (at) pacificnational.com.auNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thompson, Markmark.thompson (at) monash.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Burton, Daviddavid.burton (at) monash.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Februar 2021
Erschienen in:Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:209
DOI:10.1016/j.jweia.2020.104463
Seitenbereich:Seiten 1-16
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTelsevierNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISSN:0167-6105
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Train aerodynamics, Bluff bodies, Field measurement, Aerodynamic drag, Experimental methods
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Transport und Klima (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Bell, Dr. James
Hinterlegt am:11 Jan 2021 21:45
Letzte Änderung:22 Feb 2022 18:09

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.