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Modelling road transport emissions in Germany – Current day situation and scenarios for 2040

Matthias, Volker und Bieser, Johannes und Mocanu, Tudor und Pregger, Thomas und Quante, Markus und Ramacher, Martin und Seum, Stefan und Winkler, Christian (2020) Modelling road transport emissions in Germany – Current day situation and scenarios for 2040. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 87 (102536). Elsevier. doi: 10.1016/j.trd.2020.102536. ISSN 1361-9209.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
21MB

Offizielle URL: https://reader.elsevier.com/reader/sd/pii/S1361920920307239?token=0C3F260AC08769C0EE9AA9132C68F59B6182738C12D9E177296293E274B11D7D7DC3170005220AD7D3D9AF51D8EDB2D8

Kurzfassung

In the German project Traffic Development and the Environment an advanced model chain was built up that includes traffic models, fleet composition developments, new driving technologies, and emission factors in order to produce spatio-temporal emission distributions for use in at-mospheric chemistry transport models. This novel model chain was first used to calculate current day traffic emissions in Germany and then to develop consistent future scenarios for 2040. In all scenarios, NOx emissions from traffic decrease by approximately 80% while PM emissions show a lower reduction. The scenarios Free Play, which is based on a free market economics logic, and Regulated Shift, which considers stricter environmental regulations, represent large differences in traffic emissions. NOx emissions will be 32% lower and PM emissions 13% lower in the Regulated Shift scenario compared to the Free Play. The data can be combined with other anthropogenic emissions for investigating air quality with chemistry transport models.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/139927/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Modelling road transport emissions in Germany – Current day situation and scenarios for 2040
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Matthias, VolkerHelmholtz-Zentrum Geesthacht, GeesthachtNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bieser, JohannesHelmholtz-Zentrum Geesthacht, GeesthachtNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mocanu, TudorTudor.Mocanu (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2883-0121NICHT SPEZIFIZIERT
Pregger, ThomasThomas.Pregger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6728-7451NICHT SPEZIFIZIERT
Quante, MarkusHelmholtz-Zentrum Geesthacht, GeesthachtNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ramacher, MartinHelmholtz-Zentrum Geesthacht, GeesthachtNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Seum, StefanStefan.Seum (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9396-0128NICHT SPEZIFIZIERT
Winkler, ChristianChristian.Winkler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2020
Erschienen in:Transportation Research Part D: Transport and Environment
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:87
DOI:10.1016/j.trd.2020.102536
Verlag:Elsevier
ISSN:1361-9209
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Future scenarios, emission modeling, road transport, traffic modeling
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HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung
Institut für Technische Thermodynamik > Energiesystemanalyse
Hinterlegt von: Seum, Stefan
Hinterlegt am:22 Dez 2020 12:41
Letzte Änderung:28 Mär 2023 23:58

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