elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Positioning Approach for Train-Infrastructure Interaction Assets Health Status Monitoring

Moradi, Ramin und Hutchinson, Michael und Zheng, Yuheng und Roth, Michael Helmut (2020) Positioning Approach for Train-Infrastructure Interaction Assets Health Status Monitoring. In: 2020 European Navigation Conference, ENC 2020. 2020 European Navigation Conference (ENC), 2020-11-23 - 2020-11-24, Virtual Conference. doi: 10.23919/ENC48637.2020.9317508. ISBN 978-394497627-3.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Railway infrastructure and vehicle maintenance costs are estimated at above 20,000M€ per year at European level. In this context, SIA (System for vehicle-infrastructure Interaction Assets health status monitoring) has the objective of developing new services to provide prognostic information about the health status of the railway's most demanding assets in terms of maintenance costs, at the points of the interaction between the vehicle and the infrastructure (wheelset, pantograph, rail and catenary). In SIA, events captured by a network of sensors are time-stamped and accurately positioned. The core positioning technique in SIA will be based on Global Navigation Satellite Systems (GNSS). Positioning using GNSS in the railway environment is very challenging due to events such as satellite masking, signal reflection problems (multipath) and the presence of interference. Hence, adaptation of a precise positioning algorithm tailored for the railway environment is essential in SIA. In such an algorithm, the availability and accuracy of the positioning can be improved by taking a multi-constellation approach (i.e. GPS plus GALILEO), using complementary sensors such as IMU and utilizing track map geometry characteristics. Such a positioning algorithm adopted for SIA and some preliminary results presented in this paper.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/139853/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Positioning Approach for Train-Infrastructure Interaction Assets Health Status Monitoring
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Moradi, RaminGMV NSLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hutchinson, MichaelGMV NSLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zheng, YuhengGMV NSLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Roth, Michael HelmutM.Roth (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4812-346XNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2020
Erschienen in:2020 European Navigation Conference, ENC 2020
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.23919/ENC48637.2020.9317508
ISBN:978-394497627-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Galileo, railway, positioning, maintenance, GNSS, IMU
Veranstaltungstitel:2020 European Navigation Conference (ENC)
Veranstaltungsort:Virtual Conference
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:23 November 2020
Veranstaltungsende:24 November 2020
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Ortung und Navigation (DGON)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Digitalisierung und Automatisierung des Bahnsystems (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Hinterlegt von: Roth, Michael
Hinterlegt am:08 Jan 2021 12:37
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:40

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.