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Flutter assessment of DLR-D150-Vamp configuration w.r.t. UHBR engine integration

Neumann, Jens (2020) Flutter assessment of DLR-D150-Vamp configuration w.r.t. UHBR engine integration. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AE-GO-2020-106. 107 S.

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Kurzfassung

This report presents comprehensive flutter calculations of the DLR-D150-VAMP configuration with respect to the influence of structural changes on flutter behaviour. The main focus thereby was on the influence of modifications concerning the position of the engines/nacelles. Furthermore the influence of gyroscopic and thrust vector effects as well as the influence of pylon stiffness regarding the flutter behaviour has been investigated. Finally, the influence of an integrated ultra high bypass ratio engine/nacelle (UHBR) instead of a classical standard CFM56 engine on the flutter stability has been investigated. The results are shown in comparison to the aeroelastic flight envelope for this assessed configuration, which is similar to an A320 aircraft.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/139635/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:Flutter assessment of DLR-D150-Vamp configuration w.r.t. UHBR engine integration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Neumann, JensInstitut für AeroelastikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2020
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:107
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aeroelasticity, flutter, UHBR engine integration, DLR-D150-Vamp
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: Neumann, Jens
Hinterlegt am:22 Dez 2020 15:38
Letzte Änderung:25 Jan 2021 15:14

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