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Design studies and multi-disciplinary assessment of agile and highly swept flying wing configurations

Liersch, Carsten M. und Schütte, Andreas und Siggel, Martin und Dornwald, Jochen (2020) Design studies and multi-disciplinary assessment of agile and highly swept flying wing configurations. CEAS Aeronautical Journal, 11 (3), Seiten 781-802. Springer. doi: 10.1007/s13272-020-00453-y. ISSN 1869-5582.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
7MB

Offizielle URL: https://www.springer.com/13272

Kurzfassung

This article belongs to a series of publications on the design and assessment of the MULDICON UCAV configuration. MULDICON is a 53° swept flying wing combat aircraft concept, investigated in a common effort between the DLR research project Mephisto and the NATO STO Research Task Group AVT-251. This article focuses on the development of the overall concept starting from its predecessor, the SACCON configuration, and the requirements which had been defined for the MULDICON design task. A second focus is placed on the investigation of the vortex-dominated flow topology arising around such a configuration and its sensitivity to specific geometric changes. Furthermore, the article briefly introduces the DLR conceptual aircraft design system and the extensions which have been developed for improving its capabilities for UCAV assessment. Finally, an industrial view on the MULDICON design task is provided, as well as a conclusion of the Mephisto results and an outlook upon further work.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/138809/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Design studies and multi-disciplinary assessment of agile and highly swept flying wing configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Liersch, Carsten M.Carsten.Liersch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6417-6732NICHT SPEZIFIZIERT
Schütte, AndreasAndreas.Schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Siggel, Martinmartin.siggel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3952-4659NICHT SPEZIFIZIERT
Dornwald, Jochenjochen.dornwald (at) airbus.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:18 Mai 2020
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:11
DOI:10.1007/s13272-020-00453-y
Seitenbereich:Seiten 781-802
Verlag:Springer
ISSN:1869-5582
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Conceptual aircraft design Flying wing Vortex-dominated flow Mephisto SACCON MULDICON
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Liersch, Carsten M.
Hinterlegt am:01 Dez 2020 07:45
Letzte Änderung:23 Okt 2023 12:58

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