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Aeroacoustic Assessment of Low-Observable UCAV Configurations

Rossignol, Karl-Stephane und Proskurov, Stanislav und Lummer, Markus und Ewert, Roland und Delfs, Jan Werner und Kolb, Alexander und Mancini, Simone (2020) Aeroacoustic Assessment of Low-Observable UCAV Configurations. STO. Specialists’ Meeting on Multidisciplinary Design Approaches and Performance Assessment of Future Combat Aircraft, 2020-09-28 - 2020-09-30, Online Veranstaltung. doi: 10.14339/STO-MP-AVT-324. ISBN ISBN 978-92-837-2315-8.

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Offizielle URL: https://www.sto.nato.int/publications/STO%20Meeting%20Proceedings/STO-MP-AVT-324/MP-AVT-324-09.pdf

Kurzfassung

First, results of experimental and numerical investigations on generic engine noise shielding by the SACCON UCAV configuration are presented. The results suggest that propulsion system intake noise is much less attenuated compared to exhaust noise. This is a consequence of the position of the intake on the symmetry plane of the UCAV as well as to the relatively large radius of curvature of the aircraft wings leading edge. This result emphasizes the potential necessity to achieve an acoustically optimized integration of both intake and exhaust altogether to maximize acoustic attenuation. The use of a generic, monopole-like, sound source in the experimental and numerical assessment of SACCON (Stability And Control CONfiguration) leaves many open questions with respect to the acoustic signature of a real UCAV configuration. For real highly-integrated propulsion systems, noise radiation from the intake and exhaust is critical to the acoustic detection of an aircraft, especially to low-observable configurations. Aiming at an assessment of the noise signature of a realistic UCAV configuration at an early design stage, experimental and numerical methodologies are presented which are able to account for mean flow and airframe interaction effects on noise generation and propagation. DLR-F24 MULDICON UCAV (MULti-Disciplinary CONfiguration) test bed is introduced, along with numerical simulations results providing first insights into the aeroacoustics of a realistic agile UCAV configuration.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/137698/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Aeroacoustic Assessment of Low-Observable UCAV Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rossignol, Karl-StephaneKarl-Stephane.Rossignol (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Proskurov, StanislavStanislav.Proskurov (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lummer, MarkusMarkus.Lummer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ewert, RolandRoland.Ewert (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Delfs, Jan WernerJan.Delfs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8893-1747NICHT SPEZIFIZIERT
Kolb, AlexanderAirbus Defence and SpaceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mancini, SimoneAirbus Defence and SpaceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 April 2020
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.14339/STO-MP-AVT-324
Verlag:STO
ISBN:ISBN 978-92-837-2315-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:NATO STO-AVT-324, acoustic shielding, UAV, low-noise, low-observable, agile UAV, acoustic signature
Veranstaltungstitel:Specialists’ Meeting on Multidisciplinary Design Approaches and Performance Assessment of Future Combat Aircraft
Veranstaltungsort:Online Veranstaltung
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:28 September 2020
Veranstaltungsende:30 September 2020
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Rossignol, Karl-Stephane
Hinterlegt am:19 Nov 2020 07:34
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:39

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