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Aggregating load shifting potentials of electric vehicles for energy system models

Ried, Sabrina und Dengiz, Thomas und Soldner, Sebastian und Jochem, Patrick (2020) Aggregating load shifting potentials of electric vehicles for energy system models. In: 17th International Conference on the European Energy Market, EEM 2020, Seiten 1-6. IEEE. European Energy Markets, 2020-09-16 - 2020-09-18, Stockholm, Sweden. doi: 10.1109/EEM49802.2020.9221974. ISBN 978-1-7281-6919-4. ISSN 2165-4093.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.1109/EEM49802.2020.9221974

Kurzfassung

This paper presents and classifies different methodologies for aggregating the load shifting potentials of several plug-in electric vehicles (EVs) for consideration in energy system models. These approaches range from modeling single charging events to approximation of EV fleets. We conclude that most of the applied approaches show shortages and that their suitability depends on the number of time steps of the energy system model and the EV fleet size. For distributed systems and limited time span, modeling single EVs is suitable and can provide exact results when used in optimization models. For large EV fleets and centralized optimization approaches, approximation methods seem to be appropriate. Aggregating the flexibility of multiple EVs to polytopes exactly describes the solution space for the optimization but is an NP-hard task. Consequently, approximation methods to this so-called Minkowski sum are presented, which may improve the consideration of EVs’ flexibility in energy system models.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/136753/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Aggregating load shifting potentials of electric vehicles for energy system models
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ried, Sabrinasabrina.ried (at) kit.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dengiz, Thomasthomas.dengiz (at) kit.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Soldner, Sebastiansebastian.soldner (at) student.kit.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jochem, PatrickPatrick.Jochem (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7486-4958NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:19 Oktober 2020
Erschienen in:17th International Conference on the European Energy Market, EEM 2020
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/EEM49802.2020.9221974
Seitenbereich:Seiten 1-6
Verlag:IEEE
ISSN:2165-4093
ISBN:978-1-7281-6919-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Electric Vehicle; load flexibility; load shift; energy system modelling
Veranstaltungstitel:European Energy Markets
Veranstaltungsort:Stockholm, Sweden
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 September 2020
Veranstaltungsende:18 September 2020
Veranstalter :KTH
HGF - Forschungsbereich:Energie
HGF - Programm:TIG Technologie, Innovation und Gesellschaft
HGF - Programmthema:Erneuerbare Energie- und Materialressourcen für eine nachhaltige Zukunft
DLR - Schwerpunkt:Energie
DLR - Forschungsgebiet:E SY - Energiesystemanalyse
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):E - Systemanalyse und Technikbewertung (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Technische Thermodynamik > Energiesystemanalyse
Hinterlegt von: Jochem, Patrick
Hinterlegt am:23 Okt 2020 11:26
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:39

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