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An Implementation of the Vortex Lattice and the Doublet Lattice Method

Voß, Arne (2020) An Implementation of the Vortex Lattice and the Doublet Lattice Method. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AE-GO-2020-137. 52 S.

[img] PDF
3MB

Offizielle URL: https://github.com/DLR-AE/PanelAero

Kurzfassung

This report documents the implementation of a Vortex Lattice Method (VLM) and a Doublet Lattice Method (DLM) in Python. The aerodynamic influence matrices (AICs) obtained from this implementation are validated with respect to MSC.Nastran for both the parabolic and the quartic integration schemes of the DLM. The test cases include dihedral and sweep of the main wing, wing-empennage configurations with the horizontal tail planar to the main wing, near-planar and further away (e.g. T-tail) and with/without a vertical tail. The test cases have been inspected at different mach numbers and reduced frequencies. For all tested aircraft configurations the results were found to be equivalent to MSC.Nastran in a numerical sense. Using panels which are misaligned in y-direction provokes differences and errors.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/136536/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:An Implementation of the Vortex Lattice and the Doublet Lattice Method
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Voß, ArneArne.Voss (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2266-7853143956405
Datum:7 Oktober 2020
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Seitenanzahl:52
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aerodynamic panel method, vortex lattice, doublet lattice, VLM, DLM
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf
Hinterlegt von: Voß, Arne
Hinterlegt am:19 Okt 2020 11:32
Letzte Änderung:15 Feb 2024 11:08

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