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Internal Application of Ultra-Fast Temperature Sensitive Paint to Hydrogen Combustion Flow

Martinez Schramm, Jan und Schmidt, Leni (2021) Internal Application of Ultra-Fast Temperature Sensitive Paint to Hydrogen Combustion Flow. In: 22nd STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XIII, 151, Seiten 121-131. Springer Nature. 22. STAB/DGLR Symposium 2020, 2020-07-15, Göttingen, Deutschland. doi: 10.1007/978-3-030-79561-0_12. ISBN 978-3-030-79560-3. ISSN 1612-2909.

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3MB

Offizielle URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-79561-0#editorsandaffiliations

Kurzfassung

The paper will discuss an experimental approach to determine wall surface heat flux in a hydrogen combustion chamber using a temperature sensitive paint. This measurement technique represents a non-intrusive method to determine wall surface heat flux with a high spatial resolution. The application of this method to an internal flow, generated in a hydrogen fueled combustion wind tunnel model, is a new approach in the application of the measurement technique. The wind tunnel model represents the small scaled flight experiment configuration of the MR2 vehicle of the EU co-funded Long-Term Advanced Propulsion Concepts and Technologies project. The paper will discuss the special demands and prerequisites needed to apply TSP in high temperature flows. The experimental setup will be described and the feasibility of the application of TSP to internal flows and the resulting technical demands will be reviewed. The obtained result will be discussed with respect to the validity by comparison to a numerical simulation of the combustor flow.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/136300/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Anderer)
Zusätzliche Informationen:Hardcover ISBN 978-3-030-79560-3 Softcover ISBN 978-3-030-79563-4 eBook ISBN 978-3-030-79561-0 Series ISSN 1612-2909 Series E-ISSN 1860-0824
Titel:Internal Application of Ultra-Fast Temperature Sensitive Paint to Hydrogen Combustion Flow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Martinez Schramm, JanJan.Martinez (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8891-6253NICHT SPEZIFIZIERT
Schmidt, LeniLeni.Schmidt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:14 Juli 2021
Erschienen in:22nd STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XIII
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:151
DOI:10.1007/978-3-030-79561-0_12
Seitenbereich:Seiten 121-131
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasAndreas.Dillmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldInstitut für Aerodynamik und Gasdynamik, Universität StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) DLR.dehttps://orcid.org/0000-0003-2273-0568NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Nature
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-030-79560-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HEG, temperature sensitive paint
Veranstaltungstitel:22. STAB/DGLR Symposium 2020
Veranstaltungsort:Göttingen, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:15 Juli 2020
Veranstalter :STAB/DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Wiederverwendbare Raumfahrtsysteme und Antriebstechnologie
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge, GO
Hinterlegt von: Martinez Schramm, DR Jan
Hinterlegt am:18 Dez 2020 23:11
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:38

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