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Stall Delay and Leading-Edge Suction for a Pitching Airfoil with Trailing-Edge Flap

He, Guosheng und Deparday, Julien und Siegel, Lars und Henning, Arne und Mulleners, Karen (2020) Stall Delay and Leading-Edge Suction for a Pitching Airfoil with Trailing-Edge Flap. AIAA Journal, xx, Seiten 1-10. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.J059719. ISSN 0001-1452.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.2514/1.J059719

Kurzfassung

The flow around a pitching NACA0015 airfoil with an oscillating trailing-edge flap is experimentally investigated to characterize the influence of the flap kinematics on the development of dynamic stall. We specifically focus on the timing of the stall development and critical values of the leading-edge suction parameter as potential stall triggers. In general, static or dynamic trailing-edge flap motions strongly affect the entire lift response but preserve the characteristic evolution of the leading-edge suction parameter. The influence of the flap on the critical values of the leading-edge suction parameter and their timing is more subtle. Variations in the magnitude of the leading-edge suction are related to the instantaneous geometric effective angle of attack. A thin-airfoil theory-based model that linearly superimposes the effect of the flap on the response for a fixed flap in its neutral position correctly predicts the maximum values of the leading-edge suction parameter. The timing at which these maxima are reached corresponds to the stall delay and is dominated by the prestall temporal evolution of the effective angle of attack. Our results suggest that dynamic stall development is governed by characteristic stall delays rather than critical values of the maximum leading-edge suction parameter.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/136212/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Stall Delay and Leading-Edge Suction for a Pitching Airfoil with Trailing-Edge Flap
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
He, Guoshengguosheng.he (at) epfl.chNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Deparday, Julienjulien.deparday (at) epfl.chNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Siegel, LarsLars.Siegel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5601-3826NICHT SPEZIFIZIERT
Henning, Arnearne.henning (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2806-8213NICHT SPEZIFIZIERT
Mulleners, Karenkaren.mulleners (at) epfl.chNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:11 September 2020
Erschienen in:AIAA Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:xx
DOI:10.2514/1.J059719
Seitenbereich:Seiten 1-10
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0001-1452
Status:veröffentlicht
Stichwörter:dynamic stall, pitching airfoil, trailing-edge flap, particle image velocimetry, pressure measurements
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGT BIT (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Siegel, Lars
Hinterlegt am:13 Okt 2020 11:43
Letzte Änderung:05 Nov 2020 13:20

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