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In-Flight Test Campaign to Validate PIO Detection and Assessment Tools

Jones, Michael und Alexander, Marc und Höfinger, Marc und Barnett, Miles und Comeau, Perry und Gubbels, Arthur (2020) In-Flight Test Campaign to Validate PIO Detection and Assessment Tools. Aerospace, 7 (136), Seiten 1-26. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/aerospace7090136. ISSN 2226-4310.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
6MB

Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2226-4310/7/9/136

Kurzfassung

This paper describes a joint research campaign conducted by the German Aerospace Center (DLR) and the National Research Council Canada (NRC) to explore methods and techniques to expose rotorcraft Pilot-Induced Oscillations (PIOs) during flight testing. A flight test campaign was conducted at NRC using the Bell 205 experimental aircraft. Results show that, particularly for the lateral axis, ADS-33 tasks can be successfully applied to expose PIO tendencies. Novel subjective and objective criteria were used during the test campaign. PIO prediction boundaries of the objective phase-aggression criteria (PAC) detection algorithm were validated through results obtained. This was the first use of PAC with data recorded in-flight. To collect subjective feedback, the Aircraft Pilot Coupling (APC) scale was used. This was the first use of the novel scale in-flight and received favourable feedback from the evaluation pilot. Modifications to ADS-33 mission tasks were found to successfully improve the ability to consistently expose PIOs.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/135939/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:In-Flight Test Campaign to Validate PIO Detection and Assessment Tools
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jones, Michaelmichael.jones (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1782-739XNICHT SPEZIFIZIERT
Alexander, MarcNRC CanadaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Höfinger, MarcMarc.Hoefinger (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Barnett, MilesMiles.Barnett (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Comeau, PerryNRC CanadaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gubbels, ArthurNRC CanadaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:10 September 2020
Erschienen in:Aerospace
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:7
DOI:10.3390/aerospace7090136
Seitenbereich:Seiten 1-26
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:2226-4310
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotorcraft; Pilot-Induced Oscillations; Rotorcraft Pilot Couplings; Flight Test
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der intelligente Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Jones, Michael
Hinterlegt am:20 Okt 2020 09:38
Letzte Änderung:24 Okt 2023 15:08

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