elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Impact of vehicle automation and electric propulsion on production costs for mobility services worldwide

Becker, Henrik und Becker, Felix und Abe, Ryosuke und Bekhor, Shlomo und Belgiawan, Prawira F. und Compostella, Junia und Frazzoli, Emilio und Fulton, Lewis M. und Bicudo, Davi Guggisberg und Gurumurthy, Krishna Murthy und Hensher, David A. und Joubert, Johan W. und Kockelman, Kara M. und Kröger, Lars und Le Vine, Scott und Malik, Jai und Marczuk, Katarzyna und Nasution, Reza Ashari und Rich, Jeppe und Carrone, Andrea Papu und Shen, Danqi und Shiftan, Yoram und Tirachini, Alejandro und Wong, Yale Z. und Zhang, Mengmeng und Bösch, Patrick M. und Axhausen, Kay W. (2020) Impact of vehicle automation and electric propulsion on production costs for mobility services worldwide. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 138, Seiten 105-126. Elsevier. doi: 10.1016/j.tra.2020.04.021. ISSN 0965-8564.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
3MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0965856420305772

Kurzfassung

Automated driving technology along with electric propulsion are widely expected to fundamentally change our transport systems. They may not only allow a more productive use of travel time, but will likely trigger completely new business models in the mobility market. A key determinant of the future prospects of both existing and new mobility services will be their production costs. Hence, in this research the production costs of various transport modes both today and in an automated-electric future are analyzed. To account for different local contexts, the study is conducted for 17 cities across the globe. The results indicate that high-income countries will benefit the most from vehicle automation, while only smaller changes can be expected in lower-income countries. This is due to the different relative contribution of labor cost to the total cost of current taxi and bus operations. In a likely final state, transportation costs will be largely decoupled from a countrys income level, which will favor productivity in higher-income locations. While this research provides valuable first insights into potential future developments, the underlying assumptions will need to be updated as better information becomes available.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/135405/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Impact of vehicle automation and electric propulsion on production costs for mobility services worldwide
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Becker, HenrikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Becker, FelixNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Abe, RyosukeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bekhor, ShlomoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Belgiawan, Prawira F.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Compostella, JuniaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Frazzoli, EmilioNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fulton, Lewis M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bicudo, Davi GuggisbergNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gurumurthy, Krishna MurthyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hensher, David A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Joubert, Johan W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kockelman, Kara M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kröger, LarsLars.Kroeger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1807-924XNICHT SPEZIFIZIERT
Le Vine, ScottNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Malik, JaiNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Marczuk, KatarzynaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nasution, Reza AshariNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rich, JeppeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Carrone, Andrea PapuNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Shen, DanqiNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Shiftan, YoramNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tirachini, AlejandroNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wong, Yale Z.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zhang, MengmengNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bösch, Patrick M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Axhausen, Kay W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2020
Erschienen in:Transportation Research Part A: Policy and Practice
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:138
DOI:10.1016/j.tra.2020.04.021
Seitenbereich:Seiten 105-126
Verlag:Elsevier
ISSN:0965-8564
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Automated vehicles Driverless vehicles Taxi Cost structures International comparison Market segments
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Zukunftsbilder eines automatisierten integrierten Verkehrssystems (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung
Institut für Verkehrsforschung > Personenverkehr
Hinterlegt von: Kröger, Lars
Hinterlegt am:26 Jun 2020 19:16
Letzte Änderung:28 Jun 2023 13:19

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.