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Experimental study of a free piston linear alternator with an opposed piston combustion chamber

Heron-Himmel, Alex und Schneider, Stephan und Chiodi, Marco (2020) Experimental study of a free piston linear alternator with an opposed piston combustion chamber. In: 20. Internationales Stuttgarter Symposium Automobil- und Motorentechnik. Springer Vieweg. Internationale Stuttgarter Symposium, 2020-03-17 - 2020-03-18, Stuttgart. doi: 10.1007/978-3-658-29943-9_39. ISBN 978-3-658-29942-2.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
3MB

Kurzfassung

This study focuses on the comparison of oil lubricated and dry lubricated pistons and there influence on the combustion process of free-piston engine with an opposed piston combustion chamber. The free-piston engine, which is developed by the German Aerospace Centre, works with a two-stroke principle and the dry lubrication is designed to eliminate the pollution caused by traditional oil lubrication in engines with scavenging ports. The introduction into opposed piston combustion, free piston engines and dry lubrica-tion is kept brief and is followed by a description of the test bench setup. The experi-mental results for a selection of operational points of both the oil and dry lubrication are compared. The key questions of the study are the influence regarding blow-by and possible impact on the combustion process. The observed differences are analysed and the initial assumptions discussed. The dry lubrication concept shows a reasonable in-dicated combustion efficiency of and the carbon piston rings are operated at a maximum frequency of 18.5 Hz. Some difficulties in the comparison need to be acknowledged which are based on the dry lubrication design. In combination with the results the dry lubrication concept is revised and the outlook adds suggestions towards future research.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/135298/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Experimental study of a free piston linear alternator with an opposed piston combustion chamber
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heron-Himmel, AlexAlex.Heron (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5341-6400NICHT SPEZIFIZIERT
Schneider, StephanS.Schneider (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0792-7111NICHT SPEZIFIZIERT
Chiodi, MarcoForschungsinstitut für Kraftfahrwesen und Fahrzeugmotoren Stuttgart (FKFS)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:17 März 2020
Erschienen in:20. Internationales Stuttgarter Symposium Automobil- und Motorentechnik
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-658-29943-9_39
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Bargende, MichaelFKFSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Reuss, Hans-ChristianFKFSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, AndreasFKFSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Vieweg
ISBN:978-3-658-29942-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Freikolben Gegenkolbenverbrennung
Veranstaltungstitel:Internationale Stuttgarter Symposium
Veranstaltungsort:Stuttgart
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 März 2020
Veranstaltungsende:18 März 2020
Veranstalter :FKFS
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Heron-Himmel, Alex
Hinterlegt am:08 Jul 2020 15:35
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:38

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