elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Pollutant emissions analysis of three plug-in hybrid electric vehicles using different modes of operation and driving conditions

Ehrenberger, Simone I. und Konrad, Marcel und Philipps, Franz (2020) Pollutant emissions analysis of three plug-in hybrid electric vehicles using different modes of operation and driving conditions. Atmospheric Environment, 234. Elsevier. doi: 10.1016/j.atmosenv.2020.117612. ISSN 1352-2310.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1352231020303460

Kurzfassung

To evaluate real-world energy consumption and tail-pipe emissions of current plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs), we tested three PHEVs in different driving conditions. We considered measurements of emissions at different ambient temperatures and for various operating conditions regarding hybridization. The results show that the initial battery state-of-charge (SoC) determines the absolute CO2 emissions as CO2 emissions decrease with a higher proportion of electric driving. Therefore, the use of different hybrid driving strategies can have a strong influence on the overall fuel-saving potential. This does not apply to other pollutants such as NOx and particles, as the emission of these pollutants depends on the operating conditions of the internal combustion engine. RDE tests with a high proportion of electric driving show, in some cases, higher pollutant emissions than in tests with a low electric share. In general, the emission measurements done under real driving conditions show a higher variance compared to the test bench tests. In the case of PHEVs, this effect is further increased due to the different choice of driving modes and engine cold starts during electric driving. The variance of these parameters makes it difficult to estimate the emission benefits of PHEVs.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/135028/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Pollutant emissions analysis of three plug-in hybrid electric vehicles using different modes of operation and driving conditions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ehrenberger, Simone I.Simone.Ehrenberger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2148-5129NICHT SPEZIFIZIERT
Konrad, Marcelmarcel.konrad (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Philipps, FranzFranz.Philipps (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0007-3569-3387NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 Mai 2020
Erschienen in:Atmospheric Environment
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:234
DOI:10.1016/j.atmosenv.2020.117612
Verlag:Elsevier
ISSN:1352-2310
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Plug-in hybrid electric vehicle (PHEV); On-road emissions; Energy consumption; Real-driving emissions (RDE) test; Dynamometer test
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Transport und Klima (alt), V - Energie und Verkehr (alt), V - UrMo Digital (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugenergiekonzepte
Hinterlegt von: Ehrenberger, Simone
Hinterlegt am:08 Jul 2020 15:22
Letzte Änderung:23 Okt 2023 13:20

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.