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The boundary-layer characteristics and unsteady flow topology of full-scale operational inter-modal freight trains

Bell, James und Burton, David und Thompson, Mark (2020) The boundary-layer characteristics and unsteady flow topology of full-scale operational inter-modal freight trains. Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, 201, Seiten 1-21. Elsevier. doi: 10.1016/j.jweia.2020.104164. ISSN 0167-6105.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.1016/j.jweia.2020.104164

Kurzfassung

The boundary layers that develop at the sides of full-scale operational inter-modal freight trains were measured using rakes of 4-hole dynamic-pressure probes. The average boundary-layer displacement thickness at the middle of the trains measured under low crosswind was 1.6 ​m (within the range of 0.5–3 ​m), showing turbulence intensities of 4–13%, and length scales of 5–30 ​m. These characteristics, together with other quantitative details provided in the paper, are intended to provide insight for future experiments and simulations to model real-world conditions around freight trains. The sensitivity of the boundary layer and flow topology to environmental crosswinds and loading configuration was also investigated. In addition, insight is provided into the unsteady flow topology around freight trains, the frequency content of the induced flow, and correlation characteristics.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/134816/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:The boundary-layer characteristics and unsteady flow topology of full-scale operational inter-modal freight trains
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bell, JamesJames.Bell (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8319-9817NICHT SPEZIFIZIERT
Burton, Daviddavid.burton (at) monash.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thompson, Markmark.thompson (at) monash.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:17 April 2020
Erschienen in:Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:201
DOI:10.1016/j.jweia.2020.104164
Seitenbereich:Seiten 1-21
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTElsevierNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISSN:0167-6105
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Freight train; Transient flow; Induced flow; Boundary layer; Real-world conditions; Train aerodynamics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Bell, Dr. James
Hinterlegt am:02 Jun 2020 11:07
Letzte Änderung:23 Okt 2023 14:07

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