elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Sustainable Urban Air Mobility Supported with Participatory Noise Sensing

Eißfeldt, Hinnerk (2020) Sustainable Urban Air Mobility Supported with Participatory Noise Sensing. Sustainability, 12 (8), Seite 3320. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/su12083320. ISSN 2071-1050.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
221kB

Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2071-1050/12/8/3320

Kurzfassung

In about 15 years, there is likely to be urban air mobility (UAM) in larger cities across the globe. Air taxis will provide on-demand transportation for individual needs. They will also connect important transportation nodes, such as airports and city centers, as well as providing quick transfers between train stations or a convenient option for crossing rivers and lakes. It is hoped that UAM will help meet today’s political targets of sustainability and decarbonization. However, there are certain threats that could impede the sustainable and thus successful introduction of UAM to our cities, with noise being a prominent limitation. This paper argues that citizens have to be viewed as stakeholders in urban air transportation, regardless of whether they or not intend to use it, and that a concept of resident participatory noise sensing (PNS) will be beneficial to the implementation of UAM. Web-based services and smartphones facilitate the access and updating of current information about local noise distributions, thus enabling them to be used to foster UAM in smart cities

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/134779/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Sustainable Urban Air Mobility Supported with Participatory Noise Sensing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Eißfeldt, HinnerkHinnerk.Eissfeldt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5794-4470NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:19 April 2020
Erschienen in:Sustainability
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:12
DOI:10.3390/su12083320
Seitenbereich:Seite 3320
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
Name der Reihe:The Role of the Web in Smart City Evolution: AI, Applications and Services
ISSN:2071-1050
Status:veröffentlicht
Stichwörter:urban air mobility; transportation; air taxi; smartphone; acceptance; participatory noise sensing; noise annoyance
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Luft- und Raumfahrtmedizin > Luft- und Raumfahrtpsychologie
Hinterlegt von: Eißfeldt, Dr.phil. Hinnerk
Hinterlegt am:11 Mai 2020 10:07
Letzte Änderung:27 Okt 2023 14:46

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.